Analiza wyników komunikacji profili stacji benzynowych na Facebooku w październiku 2023

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych ponownie przygląda się dynamicznie rozwijającemu się światu komunikacji cyfrowej, tym razem skupiając uwagę na branży paliwowej. Trzy czołowe pozycje zajęły MOYA Stacja, ORLEN oraz AVIA Stacja Paliw. Jak prezentują się pozostałe firmy?

 

Liderzy rankingu

Wśród firm paliwowych, MOYA Stacja wyraźnie dominuje nie tylko pod względem ilości interakcji (14 tys.), ale również, jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę polubień (7,8 tys.), komentarzy (3 tys.) oraz liczbę nowych obserwujących (856). Na drugim miejscu znajdują się stacje paliw ORLEN z równie imponującymi wynikami 12 tys. interakcji i 6,9 tys. polubień. Firma ta, w porównaniu do poprzedniego miesiąca, zdobyła ponad 6 tys. nowych interakcji. Ostatnie miejsce na podium należy do AVIA Stacja Paliw z 11 tys. interakcjami i 5,9 tys. polubień. Firma jest również liderem, jeśli chodzi o liczbę udostępnień wpisów w tym miesiącu (2,6 tys.).

Aktywność profili w branży paliwowej

 Największą ilość postów w październiku opublikowała stacja BP (34 posty), osiągając tym samym 7. miejsce w rankingu, co daje jej skok o jedno oczko w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Biorąc pod uwagę ilość nowych obserwujących imponujący wynik osiągnęła stacja MOL Polska (86 nowych fanów), ORLEN (75 nowych fanów), a także Circle K Polska (67 nowych fanów).  

Podsumowanie

Sukces w mediach społecznościowych w branży paliwowej zależy nie tylko od liczby obserwujących czy ilości postów, ale przede wszystkim od jakości treści i zaangażowania społeczności. MOYA Stacja i AVIA Stacja Paliw są przykładami firm, które skutecznie angażują swoich odbiorców, podkreślając, że w dzisiejszych czasach komunikacja cyfrowa wymaga znacznie więcej niż tylko częste publikowanie postów. 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].