Analiza wyników komunikacji sklepów RTV/AGD na Facebooku w październiku 2023 roku

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W nawiązaniu do naszych poprzednich analiz, Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) zajął się badaniem komunikacji sklepów RTV/AGD na Facebooku. Podobnie jak w przypadku poprzednich artykułów, naszym głównym wskaźnikiem zainteresowania były interakcje, odzwierciedlające zaangażowanie odbiorców i efektywność strategii komunikacyjnych.

Liderzy pod względem interakcji

Na czele rankingu stoi MediaMarkt Polska z imponującymi 27 tys. interakcjami, co świadczy o ich przewadze na rynku i efektywności w budowaniu relacji z klientami.
RTV Euro AGD, zajmując drugie miejsce z 17 tys. interakcjami, podkreślając swoją silną pozycję na rynku i efektywność w angażowaniu społeczności.
Z 8.6 tys. interakcji, Morele.net plasuje się na trzecim miejscu, demonstrując umiejętność utrzymania zaangażowania mimo zmniejszenia liczby obserwujących.

Analiza dodatkowych wskaźników

 

Najbardziej aktywny pod względem liczby postów było RTV Euro AGD (74) – intensywna komunikacja może być kluczowa w utrzymaniu zainteresowania odbiorców. Pod względem ilości publikacji wyróżnić można jeszcze Morele.net (40), Max Elektro (37) i MediaMarkt Polska (36).


Analizując ilość udostępnień zdecydowanie największą ich liczbę osiągnął sklep Max Elektro (368). Drugie miejsce w tej kategorii zdobył MediaMarkt Polska (189), a trzecie RTV Euro AGD (123).

 

Podsumowanie

MediaMarkt Polska, RTV Euro AGD, i Morele.net wykazały się największym zaangażowaniem odbiorców na Facebooku w branży RTV/AGD. Ich skuteczne strategie komunikacyjne, aktywność i jakość treści przyczyniają się do sukcesu w angażowaniu społeczności. To pokazuje, że zrozumienie potrzeb swojej społeczności i adaptacyjność są kluczowe w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów społecznościowych.

 

 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].