Sprawdziliśmy jak na Facebooku prezentowały się profile banków świadczących usługi w Polsce. Najbardziej dynamicznie wzrastał profil Credit Agricole, który jednocześnie generował największe zaangażowanie. Najaktywniejszy był Alior Bank. Najwięcej obserwujących utracił natomiast BNP Paribas. Jak wypadli inni? Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem!

 

Raport został oparty o dane pozyskane w dniach 1-26.09.2021 autorskimi narzędziami IBIMS. Zostało zbadanych 20 profili banków operujących w Polsce. Do liczby postów wliczają się publikacje własne profilu (udostępnienia innych komunikatów są pomijane). Jeżeli dany profil ma zasięg międzynarodowy i posiada polską wersję, suma jego fanów jest wspólna (jest to ten sam profil w różnych odsłonach językowych).

Credit Agricole wyraźnie wyprzedzało konkurentów pod względem liczby interakcji generowanych w obrębie profilu. Jednocześnie profil ten może pochwalić się wysoką aktywnością własną, choć w tym zakresie lepsi byli mBank i Alior Bank, ale okoliczność ta miała umiarkowany wpływ na popularność prezentowanej przez te podmioty komunikacji (w obu przypadkach jednak wciąż osiągała ona ponadprzeciętny rezultat).

Warto zauważyć też, że wzrost Credit Agricole w tym aspekcie najbardziej gwałtowny był na początku miesiąca, później natomiast wyraźnie zwolnił. Widoczny jest też stopniowy wzrost pozostałych profili, gdzie okresy krótkotrwałego wzrostu przenikają się z momentami stabilizacji.

Sytuacja wyglądała podobnie w przypadku wzrostu liczby osób obserwujących – Credit Agricole odnotowało gwałtowny skok tego wskaźnika na początku, później natomiast widoczny był właściwie brak ruchu, lub wręcz nieznaczny odpływ fanów. Na pozostałych profilach natomiast wzrost ten przebiegał znacznie bardziej stabilnie.

Plus Bank i Getin Bank oscylowały wokół zerowego przyrostu, lub niewielkiej straty fanów. Widoczną stratę odnotował z kolei profil BNP Paribas Bank Polska.

Credit Agricole Bank Polska i ING Polska były najbardziej interaktywnymi profilami, które znalazły się ponad progiem 10 tys. interakcji. Ponadprzeciętne wyniki uzyskały też dwa profile banku Santander oraz profil mBanku.

Mimo najwyższej liczby publikacji, profile mBank Polska i Alior Bank SA generowały raczej umiarkowane rezultaty w zakresie interaktywności. Warto przy tym zwrócić uwagę na wysoką liczbę komentarzy zamieszczonych na profilu Credit Agricole, co miało niebagatelny wpływ na wysoką pozycję tego banku w niniejszym zestawieniu.

Największą popularność uzyskał post Credit Agricole związany z problemami technicznymi banku – generował on znaczny odzew ze strony internautów. Bank ten zajął 3 z 13 pozycji dostępnych w poniższym rankingu, podobnie jak ING Polska. Znalazły się w nim również oba profile związane z Santander, a także mBank Polska.

 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na kontakt@ibims.pl.