Banki na Facebooku. Ranking za okres 18 lutego – 24 marca 2022 r.

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy IBIMS sprawdzili, jak banki świadczące usługi w Polsce radziły sobie na Facebooku w okresie od 18 lutego do 24 marca 2022 r. W czołówce znalazły się ING Polska, Santander Bank Polska, BNP Paribas Bank Polska oraz PKO Bank Polski. Jak wypadły pozostałe?

Ranking banków. ING, Santander, BNP liderami popularności

Największą liczbę interakcji wygenerował profil ING Polska i tym samym, z wynikiem 103 tysięcy zaangażowań użytkowników, uplasował się na miejscu pierwszym. W zestawieniu na miejscu drugim znalazł się profil Santander Bank Polska, zaś na miejscu trzecim, ex aequo, BNP Paribas Bank Polska oraz PKO Bank Polski. W przypadku lidera rankingu zdecydowaną większość interakcji stanowiły polubienia. Warto zwrócić uwagę, że BNP Paribas Bank Polska stracił w badanym okresie niemal 100 fanów, co nie przeszkodziło mu jednak, aby zająć bardzo wysokie miejsce w rankingu.

facebook banki ing santander bnp pko

Największą popularnością cieszyły się posty banków ING oraz Santander. Najbardziej angażującym użytkowników postem okazał się wpis dotyczący zawieszenia pobierania opłat za przelewy wykonywane do Ukrainy. Znaczny odzew ze strony internautów wygenerował post opublikowany przez ten sam bank, dotyczący pomocy Ukrainie. Na trzecim miejscu znalazł się wpis Santander Bank Polska informujący o braku opłat za przelewy przychodzące i wychodzące do Ukrainy. Warto zauważyć, że 5 z 13 najpopularniejszych postów zamieścił profil ING Polska.

facebook banki ing santander bnp pko posty

Podsumowując, w okresie od 18 lutego do 24 marca 2022 r. na Facebooku najlepiej radziły sobie ING Polska, Santander Bank Polska, BNP Paribas Bank Polska oraz PKO Bank Polski. To właśnie te cztery profile wypadły w zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].