Banki spółdzielcze na Facebooku – Kto cieszył się największą popularnością w kwietniu?

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych ponownie przyjrzał się aktywności banków spółdzielczych na Facebooku. Tym razem analizujemy wyniki komunikacji za kwiecień 2025 roku, zwracając szczególną uwagę na najważniejszy wskaźnik skuteczności działań online – liczbę interakcji, czyli sumę reakcji, komentarzy i udostępnień. Analizie zostało poddanych 251 profili banków spółdzielczych. Kto wypadł najlepiej w kwietniu?

Podium

🥇 Jesteś u Siebie – Banki Spółdzielcze z Grupy BPS

Na pierwszym miejscu w kwietniu znalazł się profil Jesteś u Siebie – Banki spółdzielcze z Grupy BPS, z wynikiem 4,1 tys. interakcji. Na ich fanpage’u zostało opublikowanych 19 postów, które wygenerowały 952 reakcje, 227 komentarzy oraz zostały udostępnione aż 1,6 tys. razy. Profil może pochwalić się przyrostem fanów na poziomie 366 użytkowników, co czyni go najlepszym spośród TOP 10 banków w zestawieniu. 

🥈 Bank Spółdzielczy w Żaganiu

Drugie miejsce należy do Banku Spółdzielczego w Żaganiu. Profil zdobył 3,7 tys. interakcji przy publikacji aż 69 postów. Pomimo wysokiej aktywności na Facebooku, bank powinien skupić się odpowiednim dopasowaniu treści do oczekiwań społeczności, co przełoży się na lepsze zaangażowanie (większą liczbę interakcji pod postami). W kwietniu, posty banku wygenerowały 1,7 tys. reakcji, aż 938 komentarzy oraz zostały udostępnione 623 razy. 

🥉 Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej

Trzecie miejsce w naszym zestawieniu należy do Banku Spółdzielczego w Ostrowi Mazowieckiej, z wynikiem 2,4 tys. interakcji. Bank opublikował 36 postów w kwietniu, które przyczyniły się do zdobycia 1,2 tys. reakcji, 83 komentarzy i 794 udostępnień.

Kwiecień vs Marzec

Porównując wyniki z marca do kwietnia, pozycję na podium utrzymał jedynie Bank Spółdzielczy w Żaganiu. Bank ten odnotował spadek z pozycji lidera w marcu na 2. miejsce w kwietniu. Jednocześnie warto zauważyć, że bank wygenerował aż o 1 tys. więcej interakcji w kwietniu, niż w marcu – co jedynie podkreśla wzrost aktywności i popularności banków spółdzielczych na Facebooku.  

Jesteś u Siebie – Banki Spółdzielcze z Grupy BPS wygenerował o ok. 2,5 tys. interakcji więcej niż w marcu, co pozwoliło im uplasował się na pozycji lidera w kwietniu (skok o 3 oczka w rankingu). Natomiast Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej uplasował się na 3. pozycji w kwietniu, co daje mu skok o 2 miejsca w porównaniu do zestawienia z marca – wzrost o niecałe 1 tys. interakcji. 

Banki Spółdzielcze w Szczytnie i Limanowej, które były w czołówce w marcu, znalazły się odpowiednio na 4. i 5. miejscu w rankingu kwietniowym. Zarówno bank w Szczytnie, jak i w Limanowej zdobyły zaledwie o ok. 300 interakcji mniej niż w marcu.

Który bank zdobył najwięcej nowych obserwujących?

Pod względem przyrostu nowych fanów na Facebooku wyróżnia się Bank Spółdzielczy w Dzierżoniowie, który przyciągnął zainteresowanie 432 nowych użytkowników. Wzrost obserwujących nie przyczynił się jednak do wysokiego zaangażowania aktualnej społeczności – profil wygenerował zaledwie 680 interakcji, co plasuje go poza pierwszą 10. zestawienia.

Kolejne miejsca należą do: Jesteś u Siebie – Banki Spółdzielcze z Grupy BPS (366 nowych fanów), Bank Spółdzielczy w Jarosławiu (256 nowych fanów), Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich (241 nowych fanów) oraz Auret Bank (155 nowych fanów). 

Największa aktywność na Facebooku

Bankiem, który wykazał się największą aktywnością na platformie jest Bank Spółdzielczy w Kowalu – 92 posty w kwietniu. Za nim znajduje się Bank Spółdzielczy w Żaganiu (69 postów), a na następnych pozycjach uplasowali się: Bank Spółdzielczy w Skierniewicach (62 posty), Bank Spółdzielczy w Gnieźnie (44 posty) oraz Limes Bank Spółdzielczy i Bank Spółdzielczy w Limanowej (po 43 posty).

Co warto poprawić?

Banki, które miały mniej interakcji lub spadły w rankingu, mogą rozważyć poprawę jakości treści oraz bardziej zróżnicowane podejście do angażowania swojej społeczności. Często obserwujemy, że banki publikują za dużo ogólnych postów, które nie mają wystarczająco dużego potencjału angażowania użytkowników. Inwestycja w bardziej spersonalizowaną i interaktywną komunikację mogłaby pomóc w poprawie wyników w przyszłych miesiącach.

Podsumowanie

Kwiecień 2025 roku przyniósł wyraźny wzrost zaangażowania internautów w komunikację banków spółdzielczych na Facebooku w porównaniu do poprzedniego miesiąca. W nadchodzących miesiącach coraz większą rolę będą odgrywały interaktywne formy komunikacji, jak transmisje na żywo, konkursy czy personalizowane treści. Skupienie się na tych kwestiach w komunikacji pomoże bankom nie tylko zwiększyć liczbę interakcji, ale także budować silniejszą więź z odbiorcami.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].