Banki w Polsce – Analiza efektywności komunikacji na Facebooku w styczniu 2025

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizował aktywność 17 profili banków działających na Facebooku w styczniu 2025 roku. Kluczowym miernikiem naszych badań była łączna liczba interakcji – wskaźnik, który najlepiej oddaje poziom zaangażowania społeczności.

Liderzy interakcji

🥇 ING Polska

Profil ING Polska, z 258 tys. fanów i wzrostem o 87 nowych odbiorców, wyróżnia się najwyższym wynikiem – aż 23 tys. interakcji! Przy 24 publikacjach, bank uzyskał imponujące 13 tys. reakcji, 5,6 tys. komentarzy oraz 324 udostępnienia, co świadczy o bardzo trafnym i angażującym przekazie.

🥈 Santander Bank Polska

Santander Bank Polska, dysponujący bazą 306 tys. fanów (choć odnotował spadek obserwujących o 84 użytkowników), uplasował się na drugim miejscu z wynikiem 12 tys. interakcji. W styczniu 2025 opublikował 18 postów, które wygenerowały 4,3 tys. reakcji, 4,1 tys. komentarzy i 148 udostępnień. 

🥉 mBank Polska

Trzecie miejsce zajmuje mBank Polska, który opublikował aż 43 posty (najwięcej spośród wszystkich analizowanych banków). Mimo to, łączna liczba interakcji wyniosła 11 tys., co przy 343 tys. fanów i niewielkim wzroście o 22 nowych odbiorców, sugeruje, że intensywność publikacji nie zawsze idzie w parze z najwyższą skutecznością komunikacyjną. Warto przy tym zwrócić uwagę, że posty mBanku wygenerowały 4,8 tys. reakcji, 1,2 tys. komentarzy oraz 198 udostępnień.

Najbardziej aktywne banki

Na pierwszej pozycji, pod względem ilości postów opublikowanych w styczniu 2025, uplasował się mBank Polska zamykający podium – 43 wpisy. Kolejne miejsca należą do: BOŚ Bank (28 postów i 5. miejsce w ogólnym rankingu), PKO Bank Polski (26 postów i 10. miejsce w rankingu), ING Polska (24 posty – lider zestawienia) oraz Nicolaus Bank (23 posty i 15. miejsce w rankingu).

Najchętniej komentowane profile

Biorąc pod uwagę liczbę komentarzy, zdobytych pod opublikowanymi przez banki postami, na pozycję lidera wysuwa się ING Polska – 5,6 tys. komentarzy. Bank wyraźnie wyprzedza pozostałe analizowane konta i można stwierdzić, że jest zdecydowanie najbardziej angażującym profilem. 

Kolejne miejsca należą do: Santander Bank Polska (4,1 tys. komentarzy) oraz mBank Polska, Bank Pocztowy i BNP Paribas Bank Polska (wszystkie po 1,2 tys. komentarzy). 

Podsumowanie

Styczniowa analiza komunikacji banków na Facebooku potwierdza, że sukces w budowaniu zaangażowanej społeczności zależy przede wszystkim od jakości przekazu. W efekcie, skuteczna strategia komunikacji w mediach społecznościowych to harmonijne połączenie regularności publikacji, atrakcyjnych treści oraz monitorowania dynamiki wzrostu społeczności. 

Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów Instytutu, które dostarczą jeszcze więcej analiz i wskazówek dotyczących obecności marek w mediach społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].