Czy branża motoryzacyjna komunikuje się efektywnie na Facebooku?

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) prezentuje wyniki analizy aktywności sektora motoryzacyjnego na Facebooku. Badanie miało na celu pokazanie efektywności działań producentów samochodów w lutym 2024 roku, gdzie kluczowym wskaźnikiem była łączna liczba interakcji, obejmująca reakcje, komentarze i udostępnienia postów.

Liderzy interakcji polskiego rynku motoryzacyjnego

Toyota Polska zdecydowanie dominuje na rynku. W lutym 2024 roku posty opublikowane na fanpage’u zdobyły 32 tys. interakcji. Można wyróżnić tutaj ponad 24 tys. polubień oraz aż 2 tys. komentarzy. Wpisy udostępniono 464 razy, co wskazuje na to, że cieszyły się one dużą popularnością. Jednak w porównaniu do aktywności marki w poprzednim miesiącu, można zaobserwować spadki zaangażowania odbiorców (ponad 47 tys. interakcji w styczniu).

Na drugiej pozycji uplasował się Lexus, z wynikiem 12 tys. interakcji. Firma zdobyła w sumie 10 tys. reakcji, 521 komentarzy, a opublikowane posty zostały udostępnione 148 razy. Również w tym przypadku można zaobserwować spadek zainteresowania odbiorców w porównaniu do poprzedniego miesiąca (20 tys. interakcji zdobytych w styczniu 2024). 

Honda Polska zdobyła trzecie miejsce w naszym rankingu, z wynikiem 8,5 tys. interakcji. Odnotowaliśmy 6,7 tys. reakcji, 560 komentarzy oraz 144 udostępnienia. W porównaniu do stycznia 2024, firma wzbudziła większe zainteresowanie internautów i wygenerowała wzrost o jedno oczko w zestawieniu. 

Kto był najbardziej aktywny?

Biorąc pod uwagę ilość postów opublikowanych przez firmy z branży motoryzacyjnej, na pierwszym miejscu znalazła się Renault (PL) – 35 wpisów w lutym 2024. Kolejne pozycje należą do Ford Polska (31 publikacji), Nissan (29 publikacji), Mercedes-Benz Polska (26 publikacji), Porsche Polska oraz Kia Polska (obydwie marki po 25 publikacji).

Kto przyciągnął nowych odbiorców?

Największy wzrost nowych fanów odnotowano w profilu Ford Polska – 126 tys. nowych obserwujących. Może to świadczyć o rosnącej pozycji marki w mediach społecznościowych i przyczynić się to zwiększenia widoczności i zainteresowania produktami wśród potencjalnych klientów.

Podsumowanie

Analiza aktywności producentów samochodów na Facebooku pokazuje, że skuteczna komunikacja nie zależy wyłącznie od wielkości społeczności czy aktywności w mediach społecznościowych. Kluczowe znaczenie mają jakość contentu, a także umiejętność budowania relacji z odbiorcami, co w przyszłości może przełożyć się na zwiększenie zainteresowania marką i w konsekwencji sprzedaży.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].