Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przyjrzał się jak poszczególne media technologiczne angażowały swoich fanów na Twitterze (X) w pierwszym miesiącu 2024 roku. Wyniki naszej analizy są zaskakujące.
Liderzy rankingu
Na pierwszej pozycji uplasował się CHIP-pl, który w ciągu całego miesiąca zdobył 402 interakcje. Opublikował aż 174 posty, które zdobyły 301 polubień, zaledwie 8 komentarzy i 91 retweetów. Wskazuje to na umiarkowane zaangażowanie społeczności i powinno być motywacją do tworzenia contentu, odpowiednio dopasowanego do odbiorców.
Na drugim miejscu znalazł się Antyweb, który uzyskał 122 interakcje. W styczniu opublikował na swoim profilu 97 postów, które w sumie osiągnęły 95 polubień, 13 komentarzy i 11 retweetów.
Na trzeciej pozycji, z bardzo niskim zaangażowaniem, jest Elektroda. Opublikował 60 postów, które niestety nie przyczyniły się do uzyskania zadowalających wyników. Profil zdobył zaledwie 3 polubienia.
Aktywność mediów technologicznych
Biorąc pod uwagę przyrost fanów w styczniu 2024 roku, największą ilość nowych obserwujących zdobyli CHIP-pl (32 nowych fanów) i Antyweb (25 nowych fanów). Warto tutaj również zauważyć, że bardzo duża ilość profili straciła obserwujących, m.in. PCWorld.pl (-17), dobreprogramy (-9) czy PCLab.pl (-7).
Największą aktywnością w kanale X wykazali się liderzy zestawienia, czyli CHIP-pl, Antyweb i Elektroda, odpowiednio (174, 97 i 60 postów). Tuż za nimi znalazł się profil Piotra Cichosza, który opublikował 5 postów. Wygenerowały one bardzo niskie zainteresowanie na Twitterze – 1 komentarz.
Podsumowanie
CHIP.pl i Antyweb stanowią przykłady firm, które publikują na tej platformie, ale nie wykorzystują jej potencjału do komunikacji. Dla firm, które w ostatnim czasie nie były aktywne, może być to odpowiedni moment na przemyślenie i dostosowanie swoich strategii komunikacyjnych. Regularna i angażująca komunikacja to klucz do zbudowania lojalnej społeczności wokół marki w przestrzeni cyfrowej. Warto zwrócić uwagę, że niektóre profile, pomimo braku aktywności, utrzymują pewną liczbę obserwujących, co może wskazywać na lojalność fanów lub oczekiwanie na powrót komunikacji marki.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].