Czy producenci kawy są aktywni na Facebooku? Analiza aktywności w lutym 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W najnowszej analizie przeprowadzonej przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS), naszą uwagę skupiliśmy na aktywności producentów kawy na Facebooku. Badanie pokazuje, jak poszczególne marki angażują swoje społeczności, przy szczególnym uwzględnieniu wskaźnika interakcji, który obejmuje reakcje, komentarze oraz udostępnienia.

Liderzy komunikacji

Zdecydowanie wyróżniającą się marką okazała się Inka.pl, która osiągnęła 7,9 tys. interakcji w ciągu ostatniego miesiąca. Na jej fanpage’u opublikowano zaledwie 10 postów, które przyciągnęły zainteresowanie 405 nowych fanów. Łącznie profil zdobył 5,4 tys. reakcji, 537 komentarzy, a treści zostały udostępnione 121 razy. W porównaniu do poprzedniego miesiąca marka zwiększyła zainteresowanie swojej społeczności i uzyskała ponad 200 interakcji więcej. 

Na drugim miejscu uplasował się Dallmayr Polska, który odnotował niewielki spadek zainteresowania w porównaniu do wyników ze stycznia 2024. W lutym marka zdobyła 3,5 tys. interakcji (w styczniu – 4,5 tys. interakcji). Dallmayr Polska opublikowała 7 postów, które wygenerowały aż 924 komentarze – najwięcej w całym zestawieniu. 

Trzecie miejsce na podium należy do Segafredo Zanetti Poland z wynikiem 772 interakcji. Firma opublikowała 8 postów w ciągu całego miesiąca i wygenerowała 227 komentarzy. W porównaniu do stycznia, marka wykazała się mniejszą aktywnością w mediach społecznościowych – 3 posty mniej niż w poprzednim miesiącu.

Kto był najbardziej aktywny?

W lutym 2024 najwięcej opublikowanych wpisów odnotowano na profilu marki HAYB Speciality Coffee – 17 publikacji. Stosunkowo wysoka aktywność, nie przyczyniła się jednak do zdobycia czołowej pozycji w naszym rankingu, co może wskazywać na tworzenie treści, które nie generują odpowiedniego zainteresowania odbiorców. Firma uplasowała się na 6. miejscu z wynikiem 311 interakcji.

Pod względem przyrostu nowych fanów, dwie pierwsze pozycje należą do liderów rankingu: Inka.pl (405 nowych obserwujących) oraz Dallmayar Polska (298 nowych obserwujących). Na kolejnych miejscach znaleźli się: Woseba (207 nowych fanów), skleptassimo.pl (70 nowych fanów), Segafredo Zanetti Poland (38 nowych fanów), HAYB Speciality Coffee (32 nowych fanów) oraz NESCAFÉ Dolce Gusto Polska (24 nowych fanów). 

Podsumowanie 

Z przeprowadzonej analizy wynika, że kluczem do sukcesu na Facebooku jest nie tylko ilość obserwujących czy opublikowanych postów, ale przede wszystkim stopień zaangażowania fanów. Regularne publikowanie wartościowych treści, które rezonują z odbiorcami i zachęcają do interakcji, jest fundamentem budowania silnej i aktywnej społeczności wokół marki.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].