Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przedstawia wyniki analizy skuteczności komunikacji stacji benzynowych na Facebooku w marcu 2024 roku. Głównym wskaźnikiem, który pozwolił ocenić efektywność działań, jest całkowita liczba interakcji, obejmująca reakcje, komentarze oraz udostępnienia postów.
Najbardziej angażujące profile stacji benzynowych
W marcu 2024 roku największe zaangażowanie na Facebooku wygenerowała stacja bp. Zgromadziła 7,6 tys. interakcji, w tym 5,7 tys. reakcji oraz 745 komentarzy. Na swoim fanpage’u opublikowała 20 postów, tym samym pokazała, że potrafi tworzyć ciekawe treści, przyciągające zainteresowanie internautów. W lutym 2024 roku stacja zajmowała trzecie miejsce pod względem interakcji, co oznacza, że awansowała o 2 pozycje w zestawieniu.
MOYA Stacja z mniejszą bazą fanów (23 tys.) zdobyła 4,8 tys. interakcji. Pomimo stosunkowo niskiej liczby opublikowanych postów (18), marka cieszy się dużym zainteresowaniem internautów. W porównaniu do wyników z lutego, MOYA Stacja zanotowała spadek o jedno oczko w rankingu.
Podium zamyka AMIC EnergyPL z wynikiem 3,8 tys. interakcji. W porównaniu do poprzedniego miesiąca stacja skoczyła o jedno miejsce w rankingu i zdobyła o 1 tys. więcej interakcji. W marcu opublikowała 24 posty, które wygenerowały 551 komentarzy.
Największe zainteresowanie nowych odbiorców
Biorąc pod uwagę przyrost nowych fanów, na pierwszej pozycji znajduje się stacja bp – 3,3 tys. nowych fanów. Na kolejnych pozycjach znalazły się: AMIC EnergyPL (279), MOYA Stacja (116), MOL Polska (80), Circle K Polska (55) i AVIA Stacja Paliw (29).
Podsumowanie, wnioski
Marzec 2024 pokazał, że kluczowe dla efektywnej komunikacji jest nie tylko częstotliwość postów, ale przede wszystkim ich jakość i zdolność do wywoływania zaangażowania. bp, MOYA Stacja i AMIC EnergyPL są przykładami, jak silna obecność i aktywne angażowanie społeczności mogą przyczynić się do sukcesu marki na Facebooku. Tymczasem firmy takie jak Shell i TotalEnergies mogą potrzebować zrewidować swoje podejście marketingowe. Kontynuowanie analizy i dostosowywanie strategii komunikacyjnych będzie kluczowe dla stacji benzynowych dążących do wzmocnienia swojej pozycji na rynku w mediach społecznościowych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].