Czy stacje benzynowe komunikowały się efektywnie na Facebooku? Marzec 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przedstawia wyniki analizy skuteczności komunikacji stacji benzynowych na Facebooku w marcu 2024 roku. Głównym wskaźnikiem, który pozwolił ocenić efektywność działań, jest całkowita liczba interakcji, obejmująca reakcje, komentarze oraz udostępnienia postów.

Najbardziej angażujące profile stacji benzynowych

W marcu 2024 roku największe zaangażowanie na Facebooku wygenerowała stacja bp. Zgromadziła 7,6 tys. interakcji, w tym 5,7 tys. reakcji oraz 745 komentarzy. Na swoim fanpage’u opublikowała 20 postów, tym samym pokazała, że potrafi tworzyć ciekawe treści, przyciągające zainteresowanie internautów. W lutym 2024 roku stacja zajmowała trzecie miejsce pod względem interakcji, co oznacza, że awansowała o 2 pozycje w zestawieniu.

MOYA Stacja z mniejszą bazą fanów (23 tys.) zdobyła 4,8 tys. interakcji. Pomimo stosunkowo niskiej liczby opublikowanych postów (18), marka cieszy się dużym zainteresowaniem internautów. W porównaniu do wyników z lutego, MOYA Stacja zanotowała spadek o jedno oczko w rankingu. 

Podium zamyka AMIC EnergyPL z wynikiem 3,8 tys. interakcji. W porównaniu do poprzedniego miesiąca stacja skoczyła o jedno miejsce w rankingu i zdobyła o 1 tys. więcej interakcji. W marcu opublikowała 24 posty, które wygenerowały 551 komentarzy. 

Największe zainteresowanie nowych odbiorców

Biorąc pod uwagę przyrost nowych fanów, na pierwszej pozycji znajduje się stacja bp – 3,3 tys. nowych fanów. Na kolejnych pozycjach znalazły się: AMIC EnergyPL (279), MOYA Stacja (116), MOL Polska (80), Circle K Polska (55) i AVIA Stacja Paliw (29). 

Podsumowanie, wnioski

Marzec 2024 pokazał, że kluczowe dla efektywnej komunikacji jest nie tylko częstotliwość postów, ale przede wszystkim ich jakość i zdolność do wywoływania zaangażowania. bp, MOYA Stacja i AMIC EnergyPL są przykładami, jak silna obecność i aktywne angażowanie społeczności mogą przyczynić się do sukcesu marki na Facebooku. Tymczasem firmy takie jak Shell i TotalEnergies mogą potrzebować zrewidować swoje podejście marketingowe. Kontynuowanie analizy i dostosowywanie strategii komunikacyjnych będzie kluczowe dla stacji benzynowych dążących do wzmocnienia swojej pozycji na rynku w mediach społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].