Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych zbadali obszar Facebooka, by przyjrzeć się październikowym interakcjom w sektorze biur podróży. Celem jest rzucenie światła na skuteczność komunikacji marek z ich odbiorcami.
Liderzy interakcji wśród biur podróży
Itaka, posiadająca aż 454 tysięcy fanów, w październiku zajmuje pierwsze miejsce na podium z 32 tysiącami interakcji. Takie wyniki świadczą o solidnym ugruntowaniu marki w przestrzeni Facebooka. Czynnikiem mogącym wpłynąć na ten sukces jest odpowiednia częstotliwość komunikatów – 74 posty, które zdobyły 20 tysięcy reakcji i 11 tysięcy komentarzy.
Z kolei Wakacje.pl, zajmując drugie miejsce z równie imponującymi 30 tysiącami interakcji mimo posiadania 252 tysiącach fanów – o 45% mniej niż zajmująca pierwsze miejsce Itaka. Opublikowane 83 posty w miesiącu sugerują, że ich strategia publikowania wysokiej ilości postów może być równie efektywna co jakość treści.
Na trzecim miejscu znajduje się biuro Coral Travel Poland, które odnotowało 13 tysięcy interakcji, przy relatywnie mniejszej liczbie 59 postów. W porównaniu do września widać wyraźny spadek zaangażowania odbiorców o 48% – w poprzednim miesiącu biuro zajmowało drugie miejsce w rankingu z wynikiem 25 tysięcy interakcji.
Kluczowe wnioski
Nasza analiza wyłania obraz rynku, na którym skuteczność komunikacji nie zawsze idzie w parze z ilością fanów. Biura podróży o mniejszej skali działania, jak Viktoria Travel czy Biuro Podróży Piast-Tourist Legnica, pomimo ograniczonej liczby obserwujących, utrzymują aktywność, która może wskazywać na budowanie silnej społeczności wokół specyficznych potrzeb klientów.
Podsumowanie.
We wrześniu na podium znajdywały się te same firmy, jednak w innej konfiguracji, w poprzednim miesiącu pierwsze miejsce należało do Wakacje.pl, drugie Coral Travel Poland, a trzecie liderzy dzisiejszego rankingu – Itak. W konkluzji, październikowe działania na Facebooku rysują obraz branży podróżniczej jako wysoce konkurencyjnej, gdzie skuteczność komunikacji ma bezpośredni wpływ na postrzeganie marki w oczach klientów
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].