Efektywność komunikacji marek odzieżowych na Facebooku – Wrzesień 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził analizę aktywności marek odzieżowych na Facebooku we wrześniu 2024 roku. Badanie skupiało się na liczbie fanów, zmianach w ich liczbie, ilości publikacji oraz, co najistotniejsze, na poziomie interakcji – kluczowym wskaźniku efektywności komunikacji.

Liderzy interakcji

Wyróżniającym się liderem okazała się marka Andżela, generując imponujące 86 tys. interakcji, co jest znaczącym osiągnięciem biorąc pod uwagę jej stosunkowo niewielką liczbę fanów (534 tys.). Wysokie zaangażowanie jest wynikiem aktywnej postawy marki, która opublikowała imponującą liczbę postów – aż 1.2 tys., co przyczyniło się również do wzrostu liczby fanów aż o 1.4 tys..

INTIMISSIMI zajęła drugie miejsce w naszym rankingu z wynikiem 34 tys. interakcji. Marka opublikowała 34 posty, które osiągnęły 27 tys. polubień, 530 komentarzy i 942 udostępnienia. Marka posiada liczbę fanów na poziomie 3.5 miliona, a we wrześniu 2024 roku zyskała 791 nowych obserwujących. 

Sinsay zajmujący 3 miejsce w rankingu, zdobył 31 tys. interakcji. Marka posiada bazę fanów na poziomie 3.5 miliona i osiągnęła we wrześniu 2024 roku wzrost liczby fanów o 28 tys. Takie wyniki wskazują na skuteczność strategii angażowania użytkowników i rozpoznawalność marki.

Warto wyróżnić również zajmująca 4 miejsce markę ZARA, która również podobnie jak Sinsay osiągnęła 31 tys. interakcji (Sinsay – 30 951 interakcji, ZARA – 30 636 interakcji). ZARA opublikowała 17 postów, które wygenerowały 23 tys. polubień, 3.1 tys. komentarzy i 1.2 tys. udostępnień.

Aktywność marek odzieżowych

Pod względem ilości opublikowanych postów bezkonkurencyjnym liderem jest marka Angela, która opublikowała aż 1.2 tys. postów. 

Pod względem wysokiej aktywności wyróżnić możemy również marki: Newa Balance (89 postów), Sinsay (75 postów), MOHITO (PL) (74 posty), Reserved i Victoria’s Secret (po 64 posty) oraz Reserved Kids (63 posty).

Zaangażowanie odbiorców w komentowanie

Największą ilość komentarzy pod opublikowanymi postami osiągnęła również marka Angela – aż 8.3 tys. komentarzy. Wysokim zaangażowaniem odbiorców, których wynikiem były publikowane komentarze pochwalić się mogą również marki: Sinsay (5.9 tys. komentarzy), Primark (3.9 tys. komentarzy), ZARA (3.1 tys. komentarzy) oraz Nike (1.2 tys. komentarzy).

Podsumowanie

Wrzesień 2024 pokazał, że skuteczność komunikacji na Facebooku w sektorze odzieżowym zależy od wielu czynników, w tym od częstotliwości publikacji, zrozumienia oczekiwań fanów oraz umiejętności angażowania społeczności. Analiza dowodzi, że mniejsze marki, takie jak Andżela, mogą efektywnie konkurować z globalnymi gigantami, wykorzystując przemyślaną strategię komunikacyjną i angażujące treści. To przypomnienie dla wszystkich marek, że w erze cyfrowej, dobrze zrozumiane i zaimplementowane działania marketingowe są kluczem do budowania silnego związku z konsumentami i zwiększania ich lojalności.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].