Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) dokonał analizy aktywności producentów żywności na Facebooku w kwietniu 2024 roku. Analizie zostało poddanych 171 profili, a głównym czynnikiem kształtującym ranking była liczba interakcji. Składają się na nią zdobyte reakcje, komentarze, a także udostępnienia publikowanych postów.
Liderzy zaangażowania
Lech, mimo spadku liczby fanów o 620 użytkowników platformy, wykazał się największym zaangażowaniem ze wszystkich analizowanych marek. Osiągnął 33 tys. interakcji przy publikacji zaledwie 8 postów w ciągu całego miesiąca. Świadczy to o silnej relacji marki z jej obecnymi odbiorcami.
Na drugiej pozycji uplasowała się marka Piątnica. W kwietniu 2024 roku na profilu umieszczono tylko 9 postów, które zdobyły 13 tys. interakcji. Treści wygenerowały 1,2 tys. komentarzy oraz zostały udostępnione 406 razy. Marka wzbudza stosunkowo niskie zainteresowanie nowych odbiorców – zaledwie 44 nowych fanów w ciągu całego miesiąca.
Trzecie miejsce należy do marki Berlinki, która zdobyła 11 tys. interakcji. Tak jak w przypadku wyżej wymienionych kont, na fanpage’u opublikowano bardzo niewielką ilość postów w ciągu miesiąca – 8 wpisów. Treści okazały się być interesujące dla odbiorców i wygenerowały m.in. 826 komentarzy. Warto zwrócić uwagę na spadek liczby fanów o 183 użytkowników, co może wskazywać na opadające zainteresowanie marką w mediach społecznościowych.
Aktywność producentów żywności na Facebooku
Marką, która opublikowała największą liczbę postów w kwietniu okazała się być JBB Bałdyga – 32 posty. Profil zdobył 6,2 tys. interakcji, a treści zostały udostępnione 728 razy.
Na kolejnych pozycjach, pod względem liczby publikacji w miesiącu, znajdują się Bakoma (29 postów), Morskie Skarby (25 postów), Aviko Polska (23 posty), Delektujemy.pl (21 postów) oraz Bieluch (20 postów). Warto zwrócić uwagę, że w przypadku producentów żywności ilość opublikowanych postów nie koreluje z ilością interakcji.
Podsumowanie, wnioski
Analiza aktywności producentów żywności w kwietniu 2024 roku pokazuje, że największe zaangażowanie na Facebooku nie zawsze koreluje z liczbą fanów czy częstotliwością postów. Najważniejsze są jakość interakcji i zrozumienie potrzeb społeczności. Firmy powinny skupić się na tworzeniu wartościowych treści, które rezonują z oczekiwaniami ich odbiorców. Dla marek, które odnotowały spadki, ważne będzie przeprowadzenie dogłębnej analizy danych i dostosowanie strategii do zmieniających się trendów i preferencji użytkowników.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].