Efektywność komunikacji producentów AGD na Facebooku – Wrzesień 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził analizę aktywności producentów AGD na Facebooku we wrześniu 2024 roku. Badanie obejmowało liczbę fanów, wzrost ich liczby, liczbę postów oraz, co najważniejsze, poziom interakcji – kluczowy wskaźnik zaangażowania i efektywności komunikacji.

Liderzy interakcji

Na pierwszym miejscu pod względem liczby interakcji znalazła się firma Bosch Polska, która wygenerowała 2,4 tys. interakcji przy publikacji 18 postów. Marka posiadająca 34 tys. fanów zdołała utrzymać wysokie zaangażowanie użytkowników, co potwierdza jej skuteczną strategię komunikacyjną. Warto zwrócić uwagę, że marka zanotowała wzrost nowych obserwujących na poziomie zaledwie 1 użytkownika, co oznacza, że jest to przestrzeń, na której należałoby się skupić w przyszłości. 

Tuż za liderem, na drugim miejscu uplasował się Haier (PL) z wynikiem 2,2 tys. interakcji, które marka osiągnęła, publikując 12 postów. Haier przyciągnął także 333 nowych fanów, co wskazuje na solidny wzrost zainteresowania marką. Wyniki te pokazują, że Haier skutecznie angażuje swoją społeczność na Facebooku, generując przy tym znaczącą liczbę reakcji (2,1 tys.) i komentarzy (93).

Whirlpool (PL) zajęło trzecie miejsce, zdobywając 1,7 tys. interakcji przy 11 postach. Mimo dużej liczby fanów (650 tys.), marka zyskała kolejnych nowych obserwujących (3,3 tys.) i utrzymała solidne zaangażowanie użytkowników. Wyniki te wskazują na dobrze dopasowaną komunikację, która trafia do szerokiego grona odbiorców.

Aktywność producentów AGD

Pod względem ilości opublikowanych postów, najaktywniejsze marki to Bosch Polska (18 postów) i Siemens Polska (16 postów). Wyróżnić możemy również marki ELDOM, GLOBALO, LG GLOBAL (po 14 postów), oraz Philips Polska, Candy, Hoover (po 13 postów).

Warto zwrócić uwagę, że wysoka częstotliwość publikacji nie zawsze świadczy o dobrej strategii marketingowej, gdyż nie zawsze przekłada się to na wysokie zaangażowanie odbiorców. Wśród wyżej wymienionych firm, tylko 3 firmy znajdują się w pierwszej dziesiątce naszego zestawiania, zajmująca 1 miejsce Bosch Polska oraz zajmujące 5 miejsce Hoover i 6 miejsce Candy.

Marki o wysokiej liczbie komentarzy

Pod względem zaangażowania odbiorców do publikowania komentarzy wyróżniła się marka Teka która zdobyła aż 344 komentarzy. Teka posiada niewielką bazę fanów (3,7 tys.) i opublikowała we wrześniu tylko 7 postów, które łącznie wygenerowały 726 interakcji.

Wyróżnić możemy również firmy SOLGAZ (131 komentarzy) oraz lidera naszego zestawienia – Bosch Polska (124 komentarze). 

Podsumowanie

Wrzesień 2024 roku przyniósł zróżnicowane wyniki w komunikacji na Facebooku w branży AGD. Bosch Polska, Haier oraz Whirlpool wyróżniają się pod względem liczby interakcji. Jednak niektóre globalne marki, takie jak Philips Polska czy LG Global, mimo ogromnych baz fanów, powinny zwrócić większą uwagę na swoje strategie komunikacyjne, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców i lepiej wykorzystać potencjał swojej społeczności.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz, które pomogą lepiej zrozumieć dynamikę komunikacji w różnych branżach.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].