Efektywność komunikacji producentów karmy dla zwierząt na Facebooku 

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził analizę branży produkującej karmę dla zwierząt, badając ich obecność na Facebooku w lutym 2024 roku. Głównym celem analizy było zidentyfikowanie, jakie firmy z tego sektora angażują swoją publiczność, korzystając z łącznej liczby interakcji jako kluczowego wskaźnika sukcesu.

Liderzy na rynku

W zestawieniu zdecydowanie wyróżnia się Brit Polska z imponującą liczbą 6,9 tys. interakcji, która awansowała z zajmowanego w styczniu 4 miejsca w rankingu. Firma nie tylko utrzymuje dużą bazę fanów (271 tys.), ale również aktywnie publikuje treści, które rezonują z ich odbiorcami.

Carnilove Polska znajduje się na drugim miejscem, osiągając 2,7 tys. interakcji, mimo znacznie mniejszej liczby fanów (13 tys.). Pokazuje to, że nawet mniejsze marki mogą skutecznie angażować swoją społeczność, stosując trafione strategie komunikacyjne.

Vitakraft Polska, zajmuje trzecie miejsce z 2,5 tys. interakcji. Firma w poprzednim miesiącu była liderem rankingu, natomiast w lutym 2024 r, zdobyła 1,7 tys. reakcji, 170 komentarzy i 158 udostępnień. 

Kto był najbardziej aktywny?

Analizując aktywność producentów karm dla zwierząt pod względem ilości opublikowanych postów wyróżnia się PUPIL Karma z liczbą 27 wpisów. Kolejno w zestawieniu znajdują się Wiejska zagroda (19), Brit Polska (19), Dolina Noteci (14), Hill’s Pet Nutrition (PL) (13), PsiBufet (13).

Kto najbardziej angażował odbiorców do komentowania?

Pod względem zaangażowania użytkowników Facebooka do komentowania treści na profilach firm wyróżnia się marka Brit Polska, która w lutym 2024 r. zdobyła 1,3 tys. komentarzy. Wysoki wynik osiągnął również PsiBufet – 803 komentarze. Wyróżnić możemy również Josera – Karmy dla Psa i Kota (314 komentarzy), Dolina Noteci (233 komentarze) oraz Carnilove Polska (202 komentarze). 

Podsumowanie

Analiza pokazuje, że sukces na Facebooku nie jest wyłącznie kwestią liczby fanów czy częstotliwości postów. Najważniejsza okazuje się jakość treści i umiejętność budowania relacji z odbiorcami, co przekłada się na większe zaangażowanie i lojalność klientów. Marki takie jak Brit Polska i Carnilove Polska pokazują, jak poprzez odpowiednią strategię komunikacyjną, można efektywnie angażować społeczność, podnosząc tym samym wartość marki w oczach odbiorców.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].