TikTok dostał grzywnę za naruszenie prywatności dzieci
Biuro Komisarza ds. Informacji (ICO) Wielkiej Brytanii wykazało, że TikTok dopuścił się naruszenia prywatności dzieci mających poniżej 13 lat. Aplikacja miała zezwalać im na korzystanie z niej wbrew własnemu regulaminowi, który traktuje, że użytkownik może korzystać z TikToka wyłącznie wtedy, gdy ma ukończone 13 lat.
Jak informuje portal BBC, do naruszeń miało dochodzić pomiędzy majem 2018 a lipcem 2020. TikTok musi zapłacić 12,7 mln funtów, ale nie zgadza się z powyższą decyzją. Czytaj więcej…
Europa zablokuje ChatGPT?
ChatGPT dał się we znaki Włochom, którzy nie mają już dostępu do tego superinteligentnego bota. Tamtejsi urzędnicy zarzucili mu naruszenie prywatności użytkowników Internetu oraz brak systemu uniemożliwiającego dostęp nieletnim. Wskazali też, że mają obawy co do dokładności informacji uzyskiwanych od chatbota.
Efekt? OpenAI odciął Włochów od tego rewolucyjnego narzędzia. Czy teraz instytucje z innych krajów Unii Europejskiej wezmą ChatGPT na celownik? Czytaj więcej…
Która aplikacja wie o nas więcej – Facebook czy TikTok?
Jesteśmy świadomi, że wszystkie platformy społecznościowe „chomikują” nasze dane. Jak daleko w tego typu działaniach posuwają się Facebook i TikTok? Która aplikacja gromadzi na nasz temat więcej informacji?
Badania pokazują, że jedna z tych platform wyraźnie pozwala sobie na więcej. Zbiera więcej danych wrażliwych, robiąc to w zdecydowanie bardziej inwazyjny sposób i niejednokrotnie bez wiedzy użytkownika. Czytaj więcej…
Facebook i Instagram szykują zakaz dla polityków
Jak podaje „Financial Times”, w koncernie Meta trwają dyskusje nad wprowadzeniem zakazu reklamy politycznej na Facebooku oraz Instagramie. Powód? Planowana zmiana przepisów unijnych oraz nieopłacalność tego typu reklam.
Na tę chwilę decyzja jeszcze nie zapadła. „Financial Times” sugeruje jednak, że w firmie nie brakuje takich osób, które nie będą za wprowadzeniem takiego zakazu. Czytaj więcej…
Twitter tnie koszty ze względu na spadki przychodów
Business Insider informuje, że przychody Twittera na pracownika spadły w ostatnich latach o prawie 60 procent. Jeszcze 5 lat temu wynosiły one 776 112 dolarów, a w 2022 roku było to jedynie 317 333 dolarów.
Gdy tylko Elon Musk przejął portal od razu zadecydował o radykalnym ograniczeniu wydatków. Dokonał tego za pomocą redukcji etatów. Jak się okazało, nie był w tym odosobniony. Zwolnienia pracowników pojawiły się również w innych największych amerykańskich firmach technologicznych. Czytaj więcej…