Firmy ubezpieczeniowe w kwietniu 2025 – Analiza komunikacji Facebook 

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przedstawia najnowsze podsumowanie aktywności firm ubezpieczeniowych na Facebooku za kwiecień 2025 roku. Jak co miesiąc, w naszym raporcie koncentrujemy się na najważniejszym wskaźniku – liczbie interakcji, która najlepiej oddaje zaangażowanie internautów w mediach społecznościowych. Jakie firmy wyprzedziły konkurencję w kwietniu? Kto zyskał na popularności, a kto miał problemy z utrzymaniem zaangażowania? Przyjrzyjmy się szczegółom.

Liderzy miesiąca

🥇 PZU 

W kwietniu 2025 roku dominującą pozycję utrzymało PZU, z wynikiem 6,8 tys. interakcji. Firma opublikowała na swoim fanpage’u 26 postów, które wygenerowały 4,4 tys. reakcji, 1,7 tys. komentarzy oraz zostały udostępnione 626 razy. PZU zyskało 186 nowych fanów, co, pomimo niewielkiego wzrostu, wciąż świadczy o stabilności i dobrze dopasowanej komunikacji. 

🥈 Link4

Na drugim miejscu znalazło się Link4, które przy publikacji zaledwie 9 postów zdobyło 3,8 tys. interakcji. Posty wygenerowały 2,8 tys. reakcji, 970 komentarzy i 108 udostępnień. Przyrost fanów na poziomie 2 użytkowników wskazuje na potrzebę zmiany komunikacji pod tym kątem, natomiast brak spadków i zajęcie 2. miejsca w rankingu dobrze rokuje dla firmy.

🥉 Nationale-Nederlanden (PL)

Trzecie miejsce należy do Nationale-Nederlanden. Firma zdobyła 3,5 tys. interakcji w kwietniu, przy publikacji 10 postów. Możemy wyróżnić tu 3 tys. reakcji, 434 komentarze oraz 133 udostępnienia. Pomimo spadku liczby obserwujących (o 7 osób), firma zdołała utrzymać odpowiednie zaangażowanie swojej społeczności i pozostać w czołówce zestawienia.

Jakie zmiany zaszły w porównaniu do poprzedniego miesiąca?

W czołówce zestawienia ponownie znalazły się PZU i Nationale-Nederlanden, z tą różnicą, że PZU wygenerowało jeszcze większą liczbę interakcji niż w marcu (o ok. 300 interakcji) i utrzymało pozycję niekwestionowanego lidera. Natomiast Nationale-Nederlanden zdobyło ok. 1 tys. interakcji mniej i spadło z 2. miejsca zajmowanego w marcu, na miejsce 3. w kwietniu. Warto zauważyć, że Nationale-Nederlanden, po raz kolejny odnotował spadek liczby obserwujących – w marcu ubyło im 24 obserwujących, a w kwietniu 7. 

Zadowalającym wynikiem może pochwalić się Link4, które awansowało o 3 oczka w rankingu – z 5. pozycji w marcu, na 2. miejsce w kwietniu. Firma zdobyła ok. 1,5 tys. więcej interakcji, przy publikacji zaledwie 3 postów więcej. Natomiast ERGO Hestia, która w kwietniu zdobyła ok. 100 interakcji więcej niż w marcu, wypadła z podium i zajęła 4. miejsce w rankingu.

Aktywność a poziom zaangażowania

Poniżej przedstawiamy TOP 5 firm ubezpieczeniowych, które opublikowały najwięcej postów na Facebooku w kwietniu 2025 roku. Zestawienie pokazuje, jak liczba publikacji wpływa na poziom zaangażowania ich społeczności.

1. InterRisk Polska – 32 posty i 450 interakcji

2. PZU – 26 postów i 6,8 tys. interakcji

3. CUK Ubezpieczenia – 25 postów i 216 interakcji

4. Unilink SA Ubezpieczenia – 22 posty i 708 interakcji

5. Allianz Polska – 20 postów i 1,1 tys. interakcji

Z powyższego zestawienia wynika, że wysoka liczba postów nie zawsze oznacza większe zaangażowanie. Najważniejsze jest dopasowanie treści do oczekiwań odbiorców, a firmy, które osiągnęły stosunkowo mało interakcji powinny rozważyć zmianę linii komunikacyjnej, a przede wszystkim dokładną jej analizę.

Podsumowanie

Kwiecień 2025 roku pokazał, że sukces firm ubezpieczeniowych na Facebooku wciąż zależy od umiejętności balansowania między częstotliwością publikacji a ich jakością. PZU pozostaje liderem, utrzymując największą liczbę interakcji, spośród wszystkich analizowanych firm, przy optymalnej liczbie postów. Link4 udowodniło, że mniej postów może wcale nie oznaczać mniejszego zaangażowania, natomiast Nationale-Nederlanden pomimo spadku liczby fanów, zdołało utrzymać solidne wyniki.

Firmy ubezpieczeniowe, które potrafią angażować swoje społeczności poprzez wartościowe treści, mają większe szanse na sukces w mediach społecznościowych i budowanie silnych relacji z klientami, które później zaowocują pozytywnym wizerunkiem firmy i dobrymi opiniami.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].