Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przedstawia kolejne podsumowanie aktywności firm ubezpieczeniowych na Facebooku, tym razem za marzec 2025 roku. W ramach analizy skoncentrowaliśmy się na najistotniejszym wskaźniku – liczbie interakcji, które najlepiej pokazują zaangażowanie internautów w mediach społecznościowych.

Liderzy miesiąca
🥇 PZU
PZU, z wynikiem 6,5 tys. interakcji przy 21 postach, okazało się liderem w marcu 2025 roku. Firma zyskała 129 nowych fanów. Utrzymanie aktywności na podobnym poziomie co w lutym, przełożyło się na stosunkowo wysokie zaangażowanie społeczności i zdobycie pierwszego miejsca w rankingu. Jest to skok o jedno oczko w porównaniu do poprzedniego miesiąca.
🥈Nationale-Nederlanden (PL)
Drugie miejsce przypadło Nationale-Nederlanden (PL), które mimo niewielkiego spadku liczby fanów (-24) utrzymało solidny wynik 4,5 tys. interakcji przy 10 postach. W porównaniu do wyników z lutego, firma odnotowała spadek o 1 miejsce w rankingu i ok. 2,2 tys. interakcji. Pomimo mniejszej aktywności na platformie, zaangażowanie społeczności nie spadło drastycznie, co może świadczyć o lojalności obserwujących.
🥉 ERGO Hestia
Na trzecim miejscu znalazła się ERGO Hestia, która odnotowała skok o 2 miejsca, w porównaniu do zestawienia z lutego. Pomimo ogromnej liczby fanów (383 tys.) osiągnęła 3,2 tys. interakcji przy 14 postach. Jest to wzrost o ok. 1,4 tys. interakcji w porównaniu do poprzedniego miesiąca, co może wskazywać na rosnące zaangażowanie społeczności. Firma jest na dobrej drodze do wykorzystania pełnego potencjału swojej społeczności.

Ilość publikacji a poziom zaangażowania
Poniżej przedstawiamy TOP 5 najbardziej aktywnych firm ubezpieczeniowych na Facebooku:
- InterRisk Polska – 33 posty, 553 interakcje
- CUK Ubezpieczenia – 25 postów, 181 interakcji
- PZU – 21 postów, 6,5 tys. interakcji
- Unilink SA Ubezpieczenia – 21 postów, 829 interakcji
- Allianz Polska – 19 postów, 905 interakcji
Powyższe wyniki pokazują, że wysoka ilość publikacji nie zawsze przekłada się na wysokie zaangażowanie internautów. Najważniejsza w dalszym ciągu pozostaje jakość publikowanych treści i ich atrakcyjność dla odbiorców.
Ilość komentarzy a zaangażowanie
Oto pierwsze pięć miejsc pod względem liczby komentarzy:
1. LINK4 – 487 komentarzy – 2,3 tys. interakcji
2. PZU – 423 komentarze – 6,5 tys. interakcji
3. Vienna Life – 237 komentarzy – 665 interakcji
4. Compensa Polska – 200 komentarzy – 2,4 tys. interakcji
5. Nationale-Nederlanden (PL) – 195 komentarzy – 4,5 tys. interakcji
Warto zaznaczyć, że nie można jednoznacznie stwierdzić, że wyłącznie chęć wchodzenia internautów w dyskusję przyczyni się do wysokiego poziomu zaangażowania. Ważne, żeby firmy zwracały uwagę również inne formy, takie jak reakcje czy udostępnienia, bo tylko wtedy możemy liczyć na pełny obraz sukcesu w mediach społecznościowych.
Podsumowanie
Analiza wyników za marzec pokazuje, że sukces w mediach społecznościowych wynika z równowagi między utrzymaniem aktywności użytkowników a jakością przekazywanych treści. Warto, aby firmy ubezpieczeniowe stawiały na wartość merytoryczną postów, które angażują i przyciągają do rozmowy, co w efekcie może prowadzić do budowy silniejszych relacji z klientami.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].