Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przyjrzeli się aktywności 32 firm ubezpieczeniowych na Facebooku w czerwcu 2024 roku. Która z nich cieszyła się największą popularnością w ubiegłym miesiącu?
Najbardziej angażujące firmy
Compensa Polska okazała się liderem wśród analizowanych firm, osiągając aż 7.9 tys. interakcji. Pomimo stosunkowo niewielkiej bazy fanów (9.5 tys.), firma wygenerowała wysokie zaangażowanie. W czerwcu opublikowała 9 postów, które zdobyły 7.2 tys. reakcji, 279 komentarzy i zostały udostępnione aż 393 razy. Compensa Polska zyskała również 33 nowych fanów, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu marką.
LINK4 zajmuje drugie miejsce z wynikiem 4 tys. interakcji. Profil ma 47 tys. fanów i w minionym miesiącu opublikował 13 postów, które przyniosły 3.2 tys. reakcji, 692 komentarze (najwięcej spośród wszystkich analizowanych firm) i 108 udostępnień. Mimo niewielkiego wzrostu liczby fanów (4), firma zdołała utrzymać wysoki poziom zaangażowania swojej społeczności.
Na trzecim miejscu uplasowała się Nationale-Nederlanden (PL), osiągając 2.8 tys. interakcji. Na profilu opublikowano w ciągu całego miesiąca 11 postów, które wygenerowały 2.5 tys. reakcji, 164 komentarzy i 120 udostępnień. Spadek liczby fanów o 12 użytkowników może sugerować potrzebę modyfikacji strategii komunikacyjnej.
Rosnąca konkurencja
Pod względem wzrostu liczby fanów, liderem była ERGO Hestia z imponującym wynikiem 774 nowych obserwujących. Pomimo ogromnej bazy fanów (310 tys.), firma zdobyła zaledwie 925 interakcji. Kolejne firmy wyróżniające się wzrostem liczby obserwujących to PKO Ubezpieczenia (561 nowych fanów) oraz SIGNAL IDUNA Polska (261 nowych fanów).
Najbardziej aktywne profile
Najwięcej postów opublikował profil CUK Ubezpieczenia (35 postów). Na następnych pozycjach znalazły się profile InterRisk Polska (25 postów), PZU (22 posty), ERGO Hestia (21 postów) oraz AGRO Ubezpieczenia (20 postów). Warto zaznaczyć, że niekoniecznie duża ilość publikacji w ciągu miesiąca, przekłada się na wysokie zaangażowanie internautów.
Podsumowanie
Analiza pokazuje, że firmy ubezpieczeniowa są stosunkowo mało aktywne na Facebooku. Skuteczność ich komunikacji nie zawsze jest związana z liczbą fanów czy liczbą postów. W prowadzeniu fanpage’ów w mediach społecznościowych najważniejsze jest tworzenie ciekawych, wartościowych dla odbiorców treści, które przyciągną ich zainteresowanie i zbudują społeczność.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].