Wiele zaskoczeń przyniosło nam badanie facebookowej komunikacji największych motoryzacyjnych brandów. W skrócie – liderem Toyota, najaktywniejsze Porsche, najczęściej komentowana KIA. A jak radzą sobie pozostali? Zapraszamy do lektury naszego raportu!
Raport został zbudowany na podstawie analizy danych ilościowych sieciowych profili 28 największych firm z branży motoryzacyjnej. Dane zostały pozyskane autorskimi narzędziami Instytutu w lutym i marcu 2021 roku.
W badaniu najlepsza okazała się Toyota Polska. W badanym miesiącu odnotowała 25 tysięcy interakcji z użytkownikami Facebooka. To najwyżej punktowana przez nas kategoria, ponieważ to właśnie budzenie zaangażowania i aktywności użytkowników powinno być celem skutecznie prowadzonych działań w mediach społecznościowych. Za pierwsze miejsce Toyoty i czwarte miejsce Lexusa koncernowi nalezą się gratulacje.
Na drugim miejscu znalazło się Volvo Car Poland. Marka ta zgromadziła ponad 21 tysięcy interakcji z użytkownikami. To właśnie Volvo opublikowało najpopularniejszą publikację wśród badanych profili (post z 5.02, dot. modelu XC60 – 5,6 tys. interakcji).
Jeżeli weźmiemy pod uwagę aktywność profili, najaktywniejszym okazuje się być profil Porsche. W badanym okresie opublikował 50 postów (prawie 2 posty dziennie).
Największym profilem na Facebooku dysponuje Volkswagen. Przy czym konieczne jest jedno dopowiedzenie – niektóre marki prowadzą jeden globalny profil z wersjami dedykowanymi konkretnym rynkom. Tak jest w tym przypadku. Gdyby brać pod uwagę profile operujące się wyłącznie na krajowym rynku, największym byłby profil Audi Polska (488 tys.).
Jednym z mierników aktualnej popularności jest dynamika ilości fanów. W tej kategorii zdecydowanym liderem jest Citroen, który odnotował najwyraźniejszy wzrost osób obserwujących profil.
Zastanawia zanik aktywności Jeep Polska. Żadnego postu w badanym czasie stawia duży znak zapytania przy stosunku marki do komunikacji z fanami.