Komunikacja banków spółdzielczych na Facebooku – Styczeń 2025

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych przeanalizował aktywność 251 profili banków spółdzielczych na Facebooku w styczniu 2025 roku. Kluczowym wskaźnikiem skuteczności komunikacji była liczba interakcji (reakcje, komentarze, udostępnienia), która odzwierciedla poziom zaangażowania odbiorców.

Liderzy – styczeń 2025

🥇 Bank Spółdzielczy w Szczytnie
Liderem zestawienia został Bank Spółdzielczy w Szczytnie, który przy 23 postach osiągnął najwyższy poziom zaangażowania – 2,3 tys. interakcji. Jego treści wygenerowały 1,3 tys. reakcji, 293 komentarze i 470 udostępnień, co świadczy o dobrze dopasowanej strategii komunikacyjnej.

🥈 Bank Spółdzielczy w Żaganiu
Drugie miejsce zajął Bank Spółdzielczy w Żaganiu z wynikiem 1,5 tys. interakcji (1 525), który mimo mniejszej liczby fanów (784) wykazał dużą aktywność publikacyjną (43 posty). Jego treści zaowocowały 771 reakcjami, 121 komentarzami i 384 udostępnieniami.

🥉 Bank Spółdzielczy w Limanowej
Trzecie miejsce przypadło Bankowi Spółdzielczemu w Limanowej z wynikiem 1,5 tys. interakcji (1 518), który przy 43 publikacjach zdobył 1 tys. reakcji, 29 komentarzy i 279 udostępnień.

Najbardziej aktywne profile

Nie zawsze liczba postów przekłada się na najwyższą liczbę interakcji, choć jest to jeden z czynników wspierających firmy w budowaniu wizerunku w mediach społecznościowych. Bank Spółdzielczy w Gnieźnie opublikował aż 62 posty – to największy wyniki w rankingu, dzięki któremu uzyskał 1,2 tys. interakcji i uplasował się na 6. miejscu.

Pod względem wysokiej aktywności wyróżnić możemy również: Bank Spółdzielczy w Żaganiu i Bank Spółdzielczy w Limanowej (po 43 posty), Bank Spółdzielczy w Ostrowi Mazowieckiej (42 posty), Limes Bank Spółdzielczy (36 postów) oraz Bank Spółdzielczy w Kowalu (31 postów). 

Ilość komentarzy 

Analizując ilość komentarzy napisanych przez użytkowników na profilach banków, najwięcej zdobył ich lider zestawienia – Bank Spółdzielczy w Szczytnie – 293 komentarze.  Pod tym względem możemy wyróżnić także: naturoBank (133 komentarze), Bank Spółdzielczy w Starej Białej (132 komentarze), Bank Spółdzielczy w Żaganiu (121 komentarzy) i Limes Bank Spółdzielczy (107 komentarzy).

Podsumowanie

Styczeń 2025 pokazał, że skuteczna komunikacja banków spółdzielczych nie polega wyłącznie na liczbie publikowanych treści, ale na ich jakości i zdolności do angażowania odbiorców. Bank Spółdzielczy w Szczytnie, Bank Spółdzielczy w Żaganiu oraz Bank Spółdzielczy w Limanowej wyróżniają się w rankingu pod względem interakcji.

Jednak niektóre banki, mimo licznych postów, nie osiągają proporcjonalnie wysokiego zaangażowania, co może sugerować potrzebę rewizji strategii i większego skupienia się na treściach budujących społeczność.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].