Komunikacja biur podróży na Facebooku – Podsumowanie 2024 roku

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przygotował kompleksowe podsumowanie aktywności biur podróży na Facebooku w 2024 roku. W naszej analizie skoncentrowaliśmy się na kluczowym wskaźnik zaangażowania, czyli liczbie interakcji (reakcje, komentarze, udostępnienia).

Liderzy 2024 roku

🥇 Wakacje.pl
Liderem zestawienia zostało biuro Wakacje.pl, które osiągnęło imponujący wynik 604 tys. interakcji. Bardzo duża liczba postów (1 tys.) oraz wysoki poziom reakcji (413 tys.), komentarzy (180 tys.) i udostępnień (10 tys.) potwierdzają skuteczność ich strategii. Marka zakończyła rok z bazą fanów na poziomie 279 tys..

🥈 TUI Polska
Drugie miejsce zajęło biuro TUI Polska, osiągając 298 tys. interakcji. Marka w przeciągu roku przyciągnęła 19 tys. nowych odbiorców i tym samym zakończyła rok z liczbą fanów na poziomie 444 tys., co świadczy o ich silnej pozycji w branży.

🥉 Itaka
Itaka uplasowała się na trzecim miejscu z wynikiem 280 tys. interakcji. To efekt skutecznej strategii oraz aktywnego angażowania odbiorców poprzez różne formaty publikacji. Ich 891 postów zdobyło 180 tys. reakcji, 93 tys. komentarzy i 7,3 tys. udostępnień. 

TOP 10 najbardziej aktywnych profili

  1. Viktoria Travel – 3,1 tys. postów
  2. ESTA Travel – 1,1 tys. postów
  3. Biuro Podróży Aisha Travel Grójec – 1,1 tys. postów
  4. Wakacje.pl – 1 tys. postów
  5. Itaka – 891 postów
  6. Coral Travel Poland – 826 postów
  7. Travelplanet.pl – 808 postów
  8. Rainbow – 685 postów
  9. Luksusowe Wakacje Dla Wymagających – 663 posty
  10. Tourist Polska – 633 posty

TOP 10 biur podróży pod względem wzrostu liczby fanów

  1. Biuro Podróży Planet Tours Galeria Ostrovia – 71 tys. nowych fanów
  2. Coral Travel Poland – 34 tys. nowych fanów
  3. Itaka – 29 tys. nowych fanów
  4. Wakacje.pl – 26 tys. nowych fanów
  5. Travelplanet.pl – 22 tys. nowych fanów
  6. TUI Polska – 19 tys. nowych fanów
  7. Rainbow – 13 tys. nowych fanów
  8. Polskie Biuro Podróży Metin Tour – Wycieczki w Turcji – 10 tys. nowych fanów 
  9. Biuro Podróży OSKAR – 9,5 tys. nowych fanów
  10. Sun & Fun – 6,3 tys. nowych fanów

Grudzień 2024

W grudniu największe zaangażowanie ponownie uzyskała firma Wakacje.pl, osiągając 31 tys. interakcji. To potwierdzenie ich dominującej pozycji w całorocznym zestawieniu.

Drugie miejsce przypadło marce TUI Polska, która także uzyskała 31 tys. interakcji. Mimo mniejszej liczby postów (57), marka skuteczne angażowała internautów – o czym świadczy wysoka liczba komentarzy (1,5 tys.) i udostępnień (673).

Na trzecim miejscu uplasowała się Itaka, osiągając 21 tys. interakcji. Ich 86 opublikowanych postów zdobyło 15 tys. reakcji, 5,2 tys. komentarzy i 730 udostępnień.

Podsumowanie

Rok 2024 był okresem intensywnej aktywności biur podróży na Facebooku, co potwierdzają wysokie wyniki interakcji i dynamiczny wzrost liczby fanów. Liderami zestawienia pozostają Wakacje.pl, TUI Polska oraz Itaka, które konsekwentnie angażowały swoich odbiorców.

Analiza pokazuje, że duża liczba postów nie zawsze przekłada się na najwyższy poziom zaangażowania – kluczowe okazały się wartościowe treści dostosowane do oczekiwań użytkowników. W grudniowym podsumowaniu liderami były te same biura podróży, co w rankingu rocznym, to potwierdza ich mocne pozycje na rynku.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów, które dostarczą jeszcze więcej danych i wskazówek na temat skutecznej komunikacji w branży turystycznej.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].