Komunikacja marketów budowlanych na Facebooku – Styczeń 2025

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizował aktywność dziewięciu profili marketów budowlanych na Facebooku w styczniu 2025 roku. Głównym wskaźnikiem skuteczności działań komunikacyjnych była liczba interakcji (reakcje, komentarze oraz udostępnienia), która pokazuje poziom zaangażowania odbiorców i wpływ publikowanych treści na rozwój społeczności.

Liderzy stycznia

🥇 Leroy Merlin Polska

Profil Leroy Merlin uzyskał 4,1 tys. interakcji, co zapewniło mu pierwsze miejsce w zestawieniu. Marka może pochwalić się sporym przyrostem fanów (+1,1 tys. – najwięcej spośród wszystkich analizowanych kont). W ciągu ostatniego miesiąca, na profilu zostały opublikowane 22 posty, które zdobyły 3,7 tys. reakcji, 168 komentarzy oraz 155 udostępnień. 

🥈 OBI Polska

Na drugim miejscu plasuje się OBI Polska z wynikiem 2,8 tys. interakcji. Mimo niższego przyrostu obserwujących (+116) niż lider, profil zdołał utrzymać wysokie zaangażowanie. 19 postów opublikowanych w ciągu całego miesiąca, zdołało wygenerować 2,6 tys. reakcji, 41 komentarzy oraz 84 udostępnienia. 

🥉 Bricomarché Polska

Trzecią pozycję zajmuje Bricomarché – 2,2 tys. interakcji. Marka, w styczniu, przyciągnęła 143 nowych fanów i opublikowała 22 posty – tak, jak lider zestawienia. Publikacje wygenerowały 1,1 tys. reakcji, aż 395 komentarzy i zostały udostępnione 691 razy – najwięcej spośród całego zestawienia. 

Największa społeczność

Pod względem bazy fanów, czyli ilości obserwujących na Facebooku wyróżnia się profil Castorama Polska – 220 tys. followersów. Marka opublikowała 15 postów, które wygenerowały 1,4 tys. interakcji. Tym samym, profil uplasował się na 4. miejscu w całym rankingu. 

Kolejne profile w rankingu, pod względem wielkości społeczności to: Leroy Merlin Polska (127 tys. obserwujących), OBI Polska (124 tys. obserwujących) i PSB Mrówka (106 tys. obserwujących). 

Najbardziej aktywny profil w styczniu 2025

Najwięcej postów w styczniu opublikował profil Merkury Market – 30 publikacji. Wygenerowały one zaledwie 153 interakcje, w tym: 138 reakcji, 4 komentarze i 11 udostępnień. Wynik może wskazywać, na konieczność poprawienia strategii komunikacyjnej i skupieniu się na odpowiednim dopasowaniu treści do odbiorców (grup docelowych). 

Na kolejnych miejscach pod względem aktywności w styczniu znaleźli się: Leroy Merlin Polska i Bricomarché Polska (po 22 posty), OBI Polska (19 postów) oraz Castorama Polska (15 postów).  

Podsumowanie

Styczeń 2025 przyniósł wyraźne zróżnicowanie efektywności komunikacji polskich marketów budowlanych. Najwyższy priorytet – przyciąganie uwagi i pobudzanie interakcji – udało się najlepiej zrealizować Leroy Merlin. Choć intensywność komunikacji oraz liczba fanów są istotne, to różnorodne, angażujące treści i skuteczne zachęcanie do dialogu odgrywają kluczową rolę w przyciąganiu uwagi użytkowników.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów Instytutu, które dostarczą jeszcze więcej analiz i wskazówek dotyczących obecności marek w mediach społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].