Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził analizę aktywności 36 profili producentów AGD na Facebooku w 2024 roku. Przyjrzeliśmy się liczbie interakcji (reakcje, komentarze, udostępnienia), która stanowi kluczowy wskaźnik zaangażowania odbiorców oraz skuteczności prowadzonych działań komunikacyjnych.
Liderzy 2024 roku
🥇 Haier Polska
Profil marki Haier wygenerował najwyższe zaangażowanie odbiorców – 26 tys. interakcji, co plasuje go na pierwszym miejscu w rankingu skuteczności komunikacji w 2024 roku. Warto podkreślić, że marka osiągnęła ten wynik przy przeciętnej ilości fanów (57 tys.), a w ciągu roku zdobyła 3,8 tys. nowych obserwujących. Regularna aktywność, obejmująca 167 postów, przyciągnęła duże zaangażowanie w postaci 25 tys. reakcji, 1,2 tys. komentarzy i 223 udostępnień.
🥈 Whirlpool Polska
Whirlpool zajmuje drugie miejsce z 25 tys. interakcji plasując się tuż za liderem. Marka zdobyła aż 694 tys. nowych obserwujących i zakończyła rok z dużą bazą fanów (661 tys.). Ich strategia opierała się na regularnych publikacjach (112 postów), co przełożyło się na zdobycie 22 tys. reakcji, 2,2 tys. komentarzy i 516 udostępnień.
🥉 Candy
Candy zdobyło trzecie miejsce w rankingu z 21 tys. interakcji. Profil posiada 507 tys. fanów, a w 2024 roku odnotował przyrost o 77 tys. nowych obserwujących. Na przestrzeni roku marka opublikowała 142 posty, które wygenerowały 20 tys. reakcji, 1,1 tys. komentarzy i 376 udostępnień.
TOP 10 najbardziej aktywnych profili
- Bosch Polska – 206 postów
- Haier Polska – 167 postów
- Siemens – 156 postów
- MPM – 154 posty
- Deante – 147 postów
- Candy – 142 posty
- ELDOM – 142 posty
- Philips Polska – 128 postów
- Tefal – 125 postów
- SOLGAZ – 124 posty
TOP 10 profili pod względem liczby udostępnień
- Deante – 914 udostępnień
- Liebherr – 528 udostępnień
- Whirlpool Polska – 516 udostępnień
- MPM – 473 udostępnienia
- Tefal – 461 udostępnień
- Amica – 410 udostępnień
- Bosch Polska – 391 udostępnień
- Candy – 376 udostępnień
- Falmec Polska – 353 udostępnienia
- Gorenje – 348 udostępnień
Ranking grudzień 2024
W ostatnim miesiącu roku największe zaangażowanie uzyskała marka Whirlpool Polska osiągając 5,8 tys. interakcji. To wyraźnie potwierdza ich stabilną i skuteczną strategię komunikacyjną przez cały rok (2. miejsce w rocznym zestawieniu).
Drugie miejsce zajął Haier Polska z wynikiem 2,5 tys. interakcji. To potwierdza ich dobrą strategię w zaangażowaniu społeczności, choć nie zawsze w podsumowaniu miesięcznych działań znajdowali się na 1. miejscu rankingu, to w zestawieniu rocznym są liderem.
Na trzeciej pozycji uplasowała się marka Sencor Polska, która zebrała 2,4 tys. interakcji. Marka niestety nie znalazła się wśród top 10 w naszym rankingu rocznym. Wzrost zaangażowania w porównaniu z wynikami rocznymi sugeruje intensywniejsze działania w okresie przedświątecznym.
Podsumowanie
Analiza aktywności producentów AGD na Facebooku w 2024 roku pokazuje, że skuteczna strategia komunikacyjna opiera się na regularnych publikacjach. Największe sukcesy osiągają te marki, które umiejętnie łączą atrakcyjny content z angażowaniem odbiorców w interakcje w postaci komentarzy i udostępnień.
Patrząc w przyszłość, firmy powinny skoncentrować się na personalizacji treści, wykorzystaniu formatów wideo oraz aktywnym budowaniu relacji z klientami poprzez dialog na Facebooku. Regularne publikacje i reagowanie na potrzeby społeczności pozostają kluczowym elementem skutecznej komunikacji.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów Instytutu, które dostarczą jeszcze więcej analiz i wskazówek dotyczących obecności marek w mediach społecznościowych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].