Komunikacja producentów okien na Facebooku – Maj 2025

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W maju 2025 roku przyjrzeliśmy się aktywności firm zajmujących się produkcją okien na Facebooku. Jak co miesiąc, kluczowym wskaźnikiem skuteczności działań komunikacyjnych była liczba interakcji – suma reakcji, komentarzy i udostępnień. Warto przypomnieć, że to właśnie interakcje najlepiej oddają jakość komunikacji i zaangażowanie odbiorców w publikowane treści.

Liderzy komunikacji

🥇 KRISHOME – Po raz kolejny został liderem w branży okiennej. Firma uzyskała aż 6,9 tys. interakcji przy 25 postach. Tak duży wynik (6 tys. reakcji, 792 komentarze i 139 udostępnień) potwierdza, że KRISHOME skutecznie angażuje swoich fanów, a ich komunikacja pozostaje najbardziej efektywna w branży.

🥈 VELUX (PL) opublikował 20 postów w maju, które osiągnęły 5,1 tys. interakcji. Firma wypracowała 4,6 tys. reakcji, 138 komentarzy i 318 udostępnień, co pozwoliło jej zająć drugie miejsce w zestawieniu.

🥉 Trzecie miejsce należy do DRUTEX S.A., który zdobył 3,6 tys. interakcji. W maju firma opublikowała 26 postów i zdobyła 3 tys. reakcji, 144 komentarzy, a jej posty zostały udostępnione aż 467 razy. Choć wynik nie dorównuje liderom, to wciąż jest jednym z wyższych wyników w branży, co świadczy o dużym zaangażowaniu społeczności wokół profilu DRUTEX. 

Porównanie wyników podium: kwiecień vs maj 2025

Niekwestionowanym liderem kolejnego zestawienia z rzędu jest KRISHOME – pomimo spadku zainteresowania w maju (o ok. 1,6 tys. interakcji), pokazali, że potrafią utrzymać największe zaangażowanie w branży okiennej.

Spadek w maju odnotował profil firmy MS więcej niż OKNA. Uplasowali się oni na 5. miejscu, podczas gdy w kwietniu zajmowali 2. miejsce. Jest to spadek zainteresowania o prawie 3 tys. interakcji, który wymaga analizy i możliwej korekty strategii w nadchodzących miesiącach.

Dobrym wynikiem może pochwalić się VELUX (PL), który w maju zanotował wzrost liczby interakcji o ok. 1,2 tys. i skoczył w rankingu o jedno oczko – na zaszczytne drugie miejsce.

Skuteczną strategię komunikacji przyjęła również firma DRUTEX S.A. – awans o 3 miejsca w zestawieniu majowym. Firma opublikowała więcej postów niż w kwietniu (19 w kwietniu, 26 w maju) i tym samym wygenerowała o 1,5 tys. więcej interakcji.

Czy nowi obserwujący generują więcej interakcji?

W maju 2025 roku dane dotyczące przyrostu liczby fanów na Facebooku ukazują interesującą dynamikę wśród czołowych firm produkujących okna. Wśród liderów wzrostu wyróżniają się:

  • OknoPlus (679 nowych fanów – 541 interakcji), 
  • PAGEN (562 nowych fanów – 898 interakcji),
  • Wiśniowski (519 nowych fanów – 154 interakcje).

Firmy mimo tego, że miały największy przyrost fanów, to ich komunikacja nie była zbyt angażująca i osiągnęli niewielkie zaangażowanie wśród odbiorców.  

Natomiast zajmujące 4. i 5. miejsce pod względem przyrostu fanów firmy FAKRO (516 nowych fanów – 1,2 tys. interakcji) i Eko-Okna S.A. (265 nowych fanów – 2,5 tys. interakcji) wykazały, że przy odpowiedniej komunikacji można osiągnąć dobre zaangażowanie i przyciągnąć nowych odbiorców. 

Podsumowanie

Analiza majowych wyników pokazuje, że wzrost liczby fanów nie zawsze prowadzi do wyższych interakcji. Liderzy mimo mniejszego przyrostu fanów, osiągnęli znacznie wyższe wyniki w zakresie zaangażowania. Zwiększenie liczby postów może przynieść korzyści, ale tylko wtedy, gdy są one odpowiednio dopasowane do potrzeb odbiorców.

Wnioski płynące z analizy pokazują, że przyszłość komunikacji w branży okiennej na Facebooku leży w autentyczności, odpowiednich formatach treści oraz bliskiej interakcji z użytkownikami. Pamiętajmy, że to nie ilość postów, ale jakość relacji z fanami decyduje o sukcesie w mediach społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].