Komunikacja producentów okien na Facebooku – Styczeń 2025

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych przeanalizował aktywność producentów okien na Facebooku w styczniu 2025 roku. Kluczowym wskaźnikiem skuteczności komunikacji była liczba interakcji (reakcje, komentarze oraz udostępnienia), która pokazuje zaangażowanie odbiorców oraz efektywność publikowanych treści.

Liderzy

🥇 KRISHOME

Największą liczbą interakcji w styczniu może pochwalić się KRISHOME, który uzyskał 5,9 tys. interakcji. Marka ta podtrzymuje pozycję lidera, którą osiągnęła w poprzednim roku. Firma odnotowała także znaczny wzrost liczby fanów (+445). W styczniu opublikowano 22 posty, które wygenerowały 4,9 tys. reakcji, 751 komentarzy i 205 udostępnień.

🥈 MS Więcej Niż Okna

Drugie miejsce w zestawieniu zajęła marka MS Więcej Niż Okna, zdobywając 4,9 tys. interakcji przy 19 postach. Profil zyskał 176 nowych fanów. Odbiorcy aktywnie angażowali się w publikowane treści, czego efektem było 4,7 tys. reakcji, 111 komentarzy i 91 udostępnień.

🥉 Eko-Okna S.A.

Trzecie miejsce przypadło marce Eko-Okna S.A., która uzyskała 2,7 tys. interakcji przy 16 postach. To awans o oczko wyżej w porównaniu z grudniowym rankingiem. Pomimo mniejszej liczby publikacji (16), posty generowały spore zainteresowanie, osiągając 2,3 tys. reakcji, 96 komentarzy i 315 udostępnień.

Największy wzrost społeczności

Pod względem wzrostu liczby fanów, liderem jest Wiśniowski – bramy, okna, drzwi i ogrodzenia, który posiada 44 tys. obserwujących. W styczniu przyciągnął 1,6 tys. nowych fanów. Jednak mimo dużej bazy fanów, profil uzyskał jedynie 411 interakcji przy publikacji 10 postów. 

Profilem, który przyciągnął również wielu nowych fanów jest OknoPlus (1,4 tys. nowych fanów). W styczniu 2025 marka zajęła 10. miejsce w naszym zestawieniu – z wynikiem 792 interakcji. 

Najbardziej aktywny profil w styczniu

Najwięcej postów w styczniu opublikowała WIKĘD – 23 publikacje, które przyniosły 1 tys. interakcji i pozwoliło marce osiągnąć 7. miejsce w rankingu. Kolejne pod względem aktywności profile to KRISHOME (22 posty), Studio Okien i Drzwi DOMO (21 postów), Kowalski Okna (20 postów). Mimo aktywnej komunikacji nie wszystkie marki osiągnęły wysokie wskaźniki zaangażowania, co sugeruje konieczność optymalizacji treści.

Podsumowanie

Styczeń 2025 pokazał, że w branży okiennej kluczowe dla zaangażowania odbiorców są angażujące treści, a nie tylko liczba publikacji. KRISHOME i MS Więcej Niż Okna wyróżniają się skutecznością działań, generując wysoki poziom interakcji. Z kolei niektóre duże marki, pomimo rozbudowanych baz fanów, mają problem z aktywizacją odbiorców.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].