W najnowszym raporcie przygotowanym przez analityków Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) skupiliśmy się na analizie aktywności firm ubezpieczeniowych działających w Polsce na Facebooku. Badanie przeprowadzono na działaniach podjętych w kwietniu 2024 roku, a kluczowym wskaźnikiem naszej analizy była liczba interakcji.
Najbardziej angażujące konta na Facebooku
Liderem zestawienia jest Compensa Polska, która zdobyła 6 tys. interakcji w kwietniu 2024 roku. W ciągu całego miesiąca na profilu pojawiło się zaledwie 9 postów, które wygenerowały 4,6 tys. reakcji, 1,1 tys. komentarzy oraz 315 udostępnień. Te wyniki świadczą o wysokim zaangażowaniu społeczności i tworzeniu bardzo ciekawych dla odbiorców treści przez firmę.
Na drugiej pozycji uplasował się LINK4, z wynikiem 4,5 tys. interakcji. W ubiegłym miesiącu firma opublikowała na swoim fanpage’u zaledwie jeden post więcej niż lider, a wszystkie wpisy wygenerowały taką samą ilość komentarzy, jak wpisy Compensa Polska. LINK4 idzie do przodu, pomimo spadku liczby obserwujących.
Na trzeciej pozycji znajduje się mtu24.pl, który osiągnął 2,7 tys. interakcji. Opublikowali na swoim profilu 13 postów, które zdobyły 2,5 tys. reakcji i 197 komentarzy. Firma ubezpieczeniowa w kwietniu umiarkowanie angażowała swoich odbiorców. Warto zauważyć, że publikowane treści nie przyciągnęły zainteresowania nowych użytkowników Facebooku, co może wskazywać na potrzebę optymalizacji strategii komunikacyjnej.
Kto zdobył najwięcej nowych fanów?
W kwietniu 2024 profilem, który przyciągnął największe zainteresowanie nowych użytkowników platformy jest SIGNAL IDUNA Polska – 288 nowych fanów. Kolejne pozycje należą do Compensa Polska (243 nowych fanów), PKO Ubezpieczenia (219 nowych fanów), PZU (82 nowych fanów) oraz CUK Ubezpieczenia (48 nowych fanów).
Porównanie do marca 2024
Biorąc pod uwagę wyniki firm ubezpieczeniowych z marca 2024, warto odnotować, że Compensa Polska awansowała w tym miesiącu o 3 pozycje w naszym rankingu. LINK4 utrzymuje solidne drugie miejsce, natomiast mtu24.pl skoczyło o 3 oczka w zestawieniu. Spadek z 1. pozycji w marcu na 8. miejsce w kwietniu notuje profil Nationale-Nederlanden (PL), natomiast z 3. pozycji w marcu na 5. w kwietniu spadła firma Wiener.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].