Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeprowadził analizę aktywności uczelni wyższych na Facebooku w lipcu 2024 roku. W raporcie skoncentrowaliśmy się na liczbie interakcji, które są kluczowym wskaźnikiem zaangażowania użytkowników i skuteczności komunikacji. Kto znalazł się na podium?
Liderzy zestawienia
Na pierwszym miejscu w naszym zestawieniu znalazła się Wojskowa Akademia Techniczna (WAT), która zdominowała ranking z imponującym wynikiem 14 tysięcy interakcji. Mimo że liczba postów wyniosła jedynie 38 (średni wynik), WAT udało się skutecznie zaangażować swoją społeczność, co świadczy o wysokiej efektywności ich strategii komunikacyjnej. Baza 35 tysięcy fanów, która wzrosła o 666 osób, pokazuje, że treści publikowane przez WAT przyciągają uwagę i angażują nowych użytkowników Facebooka.
Drugie miejsce przypadło Uniwersytetowi im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (UAM), który zgromadził 7 tysięcy interakcji. Pomimo większej liczby fanów niż WAT (58 tysięcy), UAM nieco ustępuje pod względem zaangażowania, co może wskazywać na potrzebę optymalizacji strategii komunikacyjnej. Jednakże liczba 43 postów pokazuje, że UAM pozostaje aktywny i konsekwentnie buduje relacje z odbiorcami.
Uniwersytet Śląski w Katowicach wyróżnił się wysoką aktywnością na Facebooku. W ciągu miesiąca opublikował aż 105 postów , co przełożyło się na 6,6 tysiąca interakcji. Wysoka aktywność nie zawsze idzie w parze z największym zaangażowaniem, ale w przypadku Uniwersytetu Śląskiego przyniosła imponujące wyniki, które pozwoliły mu uplasował się na trzecim miejscu w naszym rankingu.
Ciekawym przypadkiem jest Politechnika Bydgoska, która przy relatywnie niewielkiej liczbie fanów (21 tysięcy) osiągnęła 6,1 tysiąca interakcji. Uczelnia opublikowała 100 postów, co pokazuje, że częsta publikacja może skutecznie angażować odbiorców, szczególnie jeśli baza fanów nie jest największa.
Wzrost liczby fanów
Pod względem wzrostu liczby fanów, wyróżniał się profil Wyższej Szkoły Edukacji i Terapii, która zyskała aż 1,7 tys. nowych obserwujących. Ten imponujący wynik, nie wiązał się jednak z wysokim zaangażowaniem odbiorców, o czym świadczy liczba interakcji – zaledwie 423.
Na kolejnych pozycjach znaleźli się: Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego – Uczelnia (787 nowych fanów), Wojskowa Akademia Techniczna (666 nowych fanów) oraz Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie (574 nowych fanów).
Aktywność na Facebooku
Najwięcej postów w lipcu opublikowała Politechnika Białostocka – 123 publikacje. Pomimo wysokiej aktywności, uczelnia zdobyła przeciętną liczbę interakcji (3 tys.). 119 postów w ubiegłym miesiącu opublikował KUL, The John Paul II Catholic University of Lublin, który zdobył 5,5 tys. interakcji. Natomiast Politechnika Śląska udostępniła na swoim fanpage’u 112 wpisów i odnotowała 2,9 tys. interakcji.
Podsumowanie
Analiza komunikacji uczelni wyższych na Facebooku w lipcu 2024 roku pokazuje, że kluczem do sukcesu w sektorze edukacyjnym jest przede wszystkim zaangażowanie użytkowników. Warto skupić się na tworzeniu wartościowych, angażujących treści, które odpowiadają na potrzeby studentów i zachęcają ich do interakcji.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz i dyskusji na temat strategii komunikacji.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].