Które biura podróży najefektywniej komunikowały się z użytkownikami Facebooka? Maj 2025

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Maj 2025 to czas, w którym biura podróży intensyfikują swoją obecność w mediach społecznościowych, starając się przyciągnąć uwagę potencjalnych turystów i zachęcić ich do rezerwacji na nadchodzący sezon. Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych przeanalizował wyniki komunikacji na Facebooku firm z branży turystycznej, koncentrując się na kluczowym wskaźniku zaangażowania – liczbie interakcji, które obejmują reakcje, komentarze oraz udostępnienia.

TOP 3 najefektywniej komunikujących się firm

🥇 Wakacje.pl

Na czoło majowego zestawienia wysunęło się Wakacje.pl, które osiągnęły imponujący wynik 32 tys. interakcji. Marka opublikowała 66 postów, co dało średnią liczbę interakcji na poziomie ponad 480 na każdy post. Wynik ten wskazuje na bardzo efektywną strategię angażowania użytkowników, zarówno poprzez atrakcyjne treści, jak i intensywną interakcję z fanami.

🥈 TUI (PL)

Z wynikiem 21 tys. interakcji TUI (PL) zajmuje drugą pozycję. Choć firma opublikowała trochę mniej postów niż lider, bo 61, to udało jej się wygenerować znaczne zaangażowanie internautów. Średnia liczba interakcji na post wynosi ponad 344 interakcje. 

🥉 Coral Travel Poland

Na trzecim miejscu uplasowało się Coral Travel Poland, z 13 tys. interakcji. Firma opublikowała 60 postów, co daje nam średnio 216 interakcji na post. Firma wyróżnia się wyjątkowo wysokim wzrostem liczby fanów (+6,2 tys. – najlepiej spośród pierwszej dziesiątki profili w zestawieniu), co świadczy o skutecznej komunikacji, która przyciąga nowych odbiorców.

Kto był najbardziej aktywny?

Pod względem ilości publikacji na Facebooku, zdecydowanie wyróżnia się profil Viktoria Travel, który opublikował aż 329 postów. Wysoka aktywność nie przełożyła się jednak na odpowiednio wysokie zaangażowanie – średnia liczba interakcji na post wyniosła zaledwie 33 interakcje. Profil zdobył 6. miejsce w ogólnym zestawieniu, z wynikiem 11 tys. interakcji. Należy jednak zauważyć, że wysoka aktywność jest charakterystyczna dla tej branży, w której częste publikowanie jest normą w celu utrzymania widoczności i kontaktu z potencjalnymi klientami.

Kolejne miejsca należą do: Itaka (86 postów), Biuro podróży Aisha Travel Grójec (78 postów), ESTA Travel (69 postów) oraz Wakacje.pl (66 postów). 

Porównanie do poprzedniego miesiąca 

Wyniki zaangażowania kwietnia, do maja nie uległy znaczącej zmianie. Swoje pozycje utrzymały biura Wakacje.pl i TUI (PL), chociaż zanotowały spadki, zarówno pod kątem całkowitej ilości interakcji, jak i aktywności na Facebooku. Wakacje.pl opublikowały 5 postów mniej w maju, przez co zdobyły o ok. 9 tys. interakcji mniej. Natomiast TUI opublikowało zaledwie 2 posty mniej i zdobyło 6 tys. mniej interakcji. 

Awans w maju odnotował profil Coral Travel Poland, który w kwietniu zajmował 4. pozycję. Biuro opublikowało 3 posty mniej niż w kwietniu i osiągnęło 2 tys. interakcji mniej, a mimo tego udało się skoczyć o jedno oczko wyżej w rankingu. 

Spadek natomiast zaliczyła Itaka, z 3. pozycji w kwietniu, na 4. w maju. Pomimo publikacji takiej samej ilości postów (86), zdobyła aż 11 tys. interakcji mniej. Wskazuje to na potrzebę dokładnego przeanalizowania linii komunikacyjnej i jej odbioru wśród obserwujących. 

Podsumowanie

Wyniki komunikacji biur podróży na Facebooku w maju 2025 roku pokazują, że kluczowym czynnikiem sukcesu w tej branży jest nie tylko liczba fanów, ale przede wszystkim umiejętność angażowania społeczności. Wakacje.pl, TUI (PL) i Coral Travel Poland to liderzy, którzy skutecznie przyciągają uwagę swoich odbiorców, generując wysoką liczbę interakcji

Media społecznościowe wciąż pozostają jednym z kluczowych narzędzi do przyciągania klientów w turystyce, a analizy takie jak ta, pozwalają firmom na optymalizację swoich działań i jeszcze lepsze dopasowanie do potrzeb rynku.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych analiz Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].