Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przedstawia analizę działań komunikacyjnych polskich związków sportowych na Facebooku za listopad 2024 roku. Badaniem objęto 78 profili związków sportowych, z czego 5 było nieaktywnych w listopadzie – nie opublikowały żadnego posta na swoim fanpage’u. Kluczowym wskaźnikiem naszej analizy, co do zasady, była liczba interakcji mierząca zaangażowanie użytkowników.
TOP 3
1. Amp Futbol Polska
Amp Futbol Polska zdecydowanie zdominował zestawienie, uzyskując aż 289 tys. interakcji przy 126 opublikowanych postach. Profil nie tylko przyciągnął najwięcej nowych fanów (+4,1 tys.), ale również osiągnął imponujące wyniki w kategoriach liczby reakcji (262 tys.) i komentarzy (14 tys.). Opublikowane treści cieszyły się dużym zaangażowaniem wśród użytkowników, o czym świadczy prawie 13 tys. udostępnień postów.
2. Łączy nas piłka
Na drugim miejscu uplasował się profil Łączy nas piłka, z wynikiem 229 tys. interakcji przy 167 postach. Mimo spadku liczby fanów o 301 użytkowników (najwięcej spośród wszystkich analizowanych kont), profil utrzymał wysoki poziom zaangażowania oraz pozostał profilem z największą bazą fanów – 1,2 mln. Opublikowane posty zdobyły 192 tys. reakcji, 31 tys. komentarzy i zostały udostępnione prawie 5,8 tys. razy, co świadczy o dużej aktywności internautów wokół polskiej piłki nożnej.
3. Handball Polska
Trzecie miejsce przypadło profilowi Handball Polska, który osiągnął 53 tys. interakcji. Dzięki aż 234 opublikowanym postom – największej liczbie w zestawieniu – związek generował umiarkowane zaangażowanie swoich fanów. W ciągu ostatniego miesiąca, profil zaobserwowało 407 nowych użytkowników, tym samym listopad zamknął z bazą fanów na poziomie prawie 81 tys. obserwujących. Opublikowane posty wygenerowały przeciętne wyniki liczby reakcji (48 tys.), komentarzy (3,2 tys.) oraz udostępnień (2,3 tys.).
Zaangażowanie mierzone liczbą komentarzy
Analizując profile pod względem liczby zdobytych komentarzy, na prowadzenie wysuwa się fanpage Łączy nas piłka – 31 tys. komentarzy. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Amp Futbol Polska (14 tys. komentarzy), Handball Polska (3,2 tys. komentarzy), Polska Siatkówka (2,5 tys. komentarzy), Polski Związek Narciarski (1,5 tys. komentarzy) oraz Polski Związek Kickboxingu (1,4 tys. komentarzy).
Nieaktywne profile
W listopadzie 2024 roku odnotowano 5 nieaktywnych profili polskich związków sportowych. Były to: Polski Związek Curlingu, Polski Związek MMA, Polski Związek Wu Shu, Polski Związek Sportu Niesłyszących i Polski Związek Sportów Saneczkowych. Na tych fanpage’ach nie opublikowano żadnych postów, przez co nie zdobyły one również żadnych interakcji.
Media społecznościowe są obecnie kluczowym narzędziem do informowania o wydarzeniach, sukcesach sportowców i promowania dyscyplin. Brak aktywności oznacza niewykorzystanie potencjału, jaki dają te platformy, zarówno w budowaniu rozpoznawalności, jak i w kreowaniu pozytywnej opinii publicznej. Nawet niewielkie, regularne działania mogą znacząco wpłynąć na rozwój społeczności i wizerunek organizacji.
Podsumowanie
Listopad 2024 roku potwierdza, że skuteczna komunikacja w mediach społecznościowych nie zależy wyłącznie od liczby fanów, ale przede wszystkim od jakości i regularności publikowanych treści.
Zachęcamy do śledzenia kolejnych raportów i zgłębiania strategii, które przynoszą wymierne rezultaty.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].