Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przygotował raport dotyczący komunikacji banków na Facebooku w lipcu 2024 roku, który obejmował 17 profili banków działających na polskim rynku. Spośród tych profili, 15 było aktywnych. W raporcie skupiliśmy się na analizie interakcji, które są kluczowym wskaźnikiem zaangażowania użytkowników. Jak banki radziły sobie z komunikacją w mediach społecznościowych?
Nasze TOP 3
W lipcu 2024 roku Santander Bank Polska zajął pierwsze miejsce pod względem liczby interakcji, osiągając imponujący wynik 23 tysięcy interakcji. Bank opublikował umiarkowaną ilość postów (32), co pokazuje, że ich strategia komunikacyjna skutecznie angażuje społeczność na Facebooku. W ciągu ostatniego miesiąca na profilu przybyło 47 nowych fanów, dzięki czemu firma może pochwalić się solidną bazą 307 tys. obserwujących.
Drugie miejsce przypadło ING Polska, który zgromadził 13 tysięcy interakcji. Mimo spadku liczby fanów o 37 osób, bank ten wykazał się wysokim zaangażowaniem odbiorców, szczególnie pod względem liczby reakcji, których naliczono aż 11 tysięcy. Bank opublikował na swoim profilu w lipcu 20 postów, które zostały udostępnione 231 razy.
Na trzecim miejscu znalazł się BOŚ Bank z wynikiem 11 tysięcy interakcji. Bank ten, mający relatywnie niewielką bazę fanów wynoszącą 37 tysięcy, odnotował największy wzrost liczby fanów – aż o 358 osób. Wynik ten podkreśla skuteczność komunikacji tego banku, mimo mniejszej skali działalności i umiarkowanej aktywności (24 posty w lipcu).
Kto był najbardziej aktywny?
Największą postów w ubiegłym miesiącu opublikował profil mBank Polska – 57 publikacji. Bank wzbudził jednak zbyt niskie zaangażowanie internautów i zdobył 7,5 tys. interakcji, które pozwoliły mu uplasować się na czwartej pozycji w naszym zestawieniu.
Na kolejnych pozycjach, pod względem ilości publikacji, znalazły się: Santander Bank Polska (32 posty), BNP Paribas Bank Polska (27 postów), BOŚ Bank i Credit Agricole Bank Polska (po 24 posty), ING Polska (20 postów) oraz Alior Bank SA (19 postów).
Podsumowanie
Banki, które regularnie angażują swoich odbiorców poprzez przemyślane i odpowiednio dopasowane treści, budują silniejsze relacje z klientami i zwiększają swoją obecność w internecie. Podążanie za aktualnie panującymi trendami, może okazać się pomocne przy zdobywaniu nowych klientów. Nie należy zapominać o treściach merytorycznych i dobrym kontakcie z aktualnym klientem, co wpływa na odbiór i wizerunek marki w mediach społecznościowych. W sektorze bankowym wciąż pozostaje przestrzeń do optymalizacji działań i lepszego angażowania użytkowników na tej kluczowej platformie komunikacji.
Zachęcamy do dalszego śledzenia naszych analiz, które pomagają zrozumieć dynamikę i skuteczność komunikacji cyfrowej w różnych sektorach rynku.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].