Który market budowlany zdobył największą popularność na Facebooku? Marzec 2024

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

W marcu 2024, eksperci z Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych poddali szczegółowej analizie aktywność polskich marketów budowlanych na Facebooku. Badanie skupiło się na kluczowych wskaźnikach, takich jak interakcji, przyrost liczby fanów oraz liczba publikacji. Kto wypadł najlepiej?

Liderzy na rynku

Castorama Polska wyraźnie wyprzedza konkurencję, odnotowując największą liczbę interakcji – 3 tys. Osiągnięcie to jest efektem publikacji 18 postów, które wywołały szeroką reakcję społeczności – 2,4 tys. reakcji, 307 komentarzy oraz  310 udostępnień. Wyniki te świadczą o wysokiej jakości treści prezentowanych przez markę oraz odpowiednim dostosowaniu ich do swoich grup docelowych.

Bricomarché Polska uplasowało się na 2. pozycji i zaimponowało największym wzrostem liczby fanów (1,7 tys.), co przy łącznej liczbie 1,9 tys. interakcji wskazuje na dynamiczny rozwój i zwiększającą się popularność marki w mediach społecznościowych. 

Leroy Merlin Polska, który zdobył 3. miejsce w naszym zestawieniu wygenerował również wysoką liczbę interakcji – 1,3 tys. Marka umiarkowanie zaangażowała swoich odbiorców, opublikowała 33 posty, które wywołały 1 tys. reakcji i 182 komentarze. W marcu 2024 roku marka przyciągnęła zainteresowanie 719 nowych fanów.

Warto również zauważyć, że tuż za Leroy Merlin Polska znajduje się PSB Mrówka z wynikiem 1,3 tys. interakcji. Firma była jednak mniej aktywna na Facebooku, niż Leroy Merlin, a także zwróciła uwagę zaledwie 56 nowych użytkowników platformy. Na uznanie zasługuje fakt, że posty opublikowane w komunikacji marki zostały udostępnione 288 razy. 

Kto był najbardziej aktywny w marcu?

Biorąc pod uwagę aktywność na Facebooku, najwięcej postów opublikowały profile Merkury Market i Leroy Merlin Polska (po 33 publikacje). Pomimo znacznej aktywności, Merkury Market uplasowało się na dopiero 7. pozycji w rankingu i zdobył 310 interakcji. Może to wskazywać na tworzenie treści nieatrakcyjnych dla danej społeczności. W takich przypadkach należy przyjrzeć się uważnie realizowanej strategii marketingowej i zmienić jej elementy w taki sposób, aby generowały pożądany efekt.

Podsumowanie

Nasza analiza potwierdza, że angażowanie społeczności online wymaga więcej niż tylko licznej bazy fanów czy publikacji dużej ilość postów. Efektywna komunikacja z odbiorcami, dostosowywanie się do ich potrzeb i zainteresowań, a także prezentowanie treści, które rzeczywiście przyciągają uwagę – to fundamenty budowania trwałych relacji z klientami. W erze, gdzie użytkownicy są zasypywani mnogością treści, tylko te marki, które potrafią wyróżnić się kreatywnością, autentycznością i wartością dodaną, mogą liczyć na sukces. 

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].