Który Związek Sportowy był najpopularniejszy na X? Maj 2024r.

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Analitycy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizowali aktywność profilów związków sportowych na X (Twitterze) w maju 2024 roku. Kluczowym wskaźnikiem w rankingu była liczba interakcji, która świadczy o skuteczności komunikacji i zaangażowaniu społeczności. W badaniu uwzględniono 49 związków sportowych działających w Polsce.

Kto znalazł się na podium?

Na pierwszym miejscu, z imponującą liczbą interakcji, znalazł się profil „Łączy nas piłka” (@LaczyNasPilka) z wynikiem 47 tys. interakcji. Na profilu opublikowano 207 postów, które wygenerowały 43 tys. reakcji i 1,5 tys. komentarzy. Profil zyskał również 6,1 tys. nowych fanów, co świadczy o najlepszej strategii komunikacyjnej spośród wszystkich analizowanych profili.

Drugie miejsce zajmuje „POLSKA SIATKÓWKA” (@PolskaSiatkowka) z 33 tys. interakcji. Profil opublikował 197 postów, które zebrały 28 tys. reakcji i 592 komentarze. Mimo znacznie mniejszej liczby fanów (65 tys.) niż lider, można stwierdzić, że zaangażowanie społeczności jest na wysokim poziomie.

Podium zamyka profil „Amp Futbol Polska” (@AmpFutbolPolska) z wynikiem 7 tys. interakcji. Związek ten, mimo relatywnie mniejszej liczby fanów (11 tys.), opublikował 120 postów, które wygenerowały 6,5 tys. reakcji i 137 komentarzy. To pokazuje, że zaangażowanie fanów jest wyjątkowo wysokie.

Inne związki sportowe w zestawieniu

PZHL – PIHF (@PZHL) zgromadził 5,8 tys. interakcji, publikując 146 postów. Związek zyskał 385 nowych fanów, co wskazuje na rosnące zainteresowanie hokejem na lodzie.

Handball Polska (@handballpolska) odnotował 3,5 tys. interakcji z 247 postów – największa aktywność spośród wszystkich związków sportowych na platformie X. Wzrost liczby fanów był niewielki, co sugeruje potrzebę intensyfikacji działań komunikacyjnych.

PZPN (@pzpn_pl), mimo dużej liczby fanów (468 tys.), uzyskał tylko 3,5 tys. interakcji z 49 postów. To pokazuje, że większa liczba postów mogłaby zwiększyć zaangażowanie fanów i tym samym pozwolić osiągnąć lepsze wyniki.

Polski Związek Narciarski (@pzn_pl) zanotował spadek liczby fanów (-6) i zgromadził 1,3 tys. interakcji z 22 postów, co wskazuje na konieczność poprawy strategii komunikacyjnej.

Podsumowanie 

Analiza aktywności związków sportowych na platformie X w maju 2024 roku pokazuje dynamiczne zmiany i konieczność stałego dostosowywania strategii komunikacyjnych. Odpowiednie dopasowanie treści do oczekiwań i zainteresowań społeczności jest kluczowe dla utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].