Markety budowlane na Facebooku: Kto cieszył się największą popularnością w marcu 2025?

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) prezentuje podsumowanie aktywności firm z branży budowlanej na Facebooku w marcu 2025 roku. Tradycyjnie w centrum naszej analizy znalazła się liczba interakcji, jako najlepszy wskaźnik zaangażowania społeczności w mediach społecznościowych.

Liderzy miesiąca

🥇 Leroy Merlin Polska

Leroy Merlin Polska osiągnęło najwyższy wynik w marcu – 5,3 tys. interakcji przy 24 postach. Firma w ostatnim miesiącu wygenerowała ponad 4,8 reakcji, 363 komentarzy, a jej posty zostały udostępnione 144 razy. Profil zdobył również 1,9 tys. nowych obserwujących – najwięcej spośród wszystkich analizowanych kont, co świadczy o największej widoczności marki w mediach społecznościowych.

🥈 Bricomarché Polska

Na drugim miejscu znalazło się Bricomarché Polska z 4,2 tys. interakcji przy aż 34 opublikowanych postach. Treści opublikowane na profilu wygenerowały największą liczbę komentarzy i udostępnień spośród wszystkich analizowanych firm w zestawieniu – 662 komentarze i prawie 1,2 tys. udostępnień. 

🥉 Castorama Polska

Trzecie miejsce należy do Castoramy, która uzyskała 4 tys. interakcji przy zaledwie 14 postach. Profil, który może pochwalić się największą liczbą fanów (235 tys.), skutecznie wykorzystuje swoją pozycję i potrafi aktywizować społeczność przy ograniczonej liczbie publikacji.

Wstępna analiza wyników liderów miesiąca wskazuje, że każda z firm stosuje odmienną strategię komunikacyjną. Chociaż każda z nich przynosi wymierne efekty, widać, że nadal istnieje przestrzeń do optymalizacji działań, co może pozwolić na dalsze poprawienie wyników i osiąganie jeszcze lepszych rezultatów w przyszłości.

TOP 5 – aktywność na Facebooku

Poniżej przedstawiamy 5 marketów budowlanych, które opublikowały najwięcej postów w marcu: 

  1. Bricomarché Polska – 34 posty i 4,2 tys. interakcji
  2. OBI Polska – 32 posty i 3,2 tys. interakcji
  3. Merkury Market – 32 posty i 262 interakcji
  4. Leroy Merlin Polska – 24 posty i 5,3 tys. interakcji
  5. Grupa PSB – 19 postów i 949 interakcji

Powyższe wyniki pokazują, że wysoka aktywność w mediach społecznościowych nie przyczynia się bezpośrednio do generowania wysokiego zaangażowanie internautów.

TOP 5 – baza fanów

Pod względem ilości obserwujących na Facebooku, wyróżniają się profile: 

1. Castorama Polska – 235 tys. obserwujących

2. Leroy Merlin Polska – 143 tys. obserwujących

3. OBI Polska – 131 tys. obserwujących

4. PSB Mrówka – 108 tys. obserwujących

5. Bricomarché Polska – 97 tys. obserwujących

Firmy, które już zbudowały solidną bazę fanów, powinny teraz skupić się na poprawie jakości treści, aby zmaksymalizować potencjał swojej dużej społeczności. Choć dalszy rozwój bazy obserwujących może być wartościowy, kluczowe będzie angażowanie użytkowników poprzez treści dopasowane do ich potrzeb, takie jak pytania, konkursy czy lokalne tematy. Tworzenie postów, które nie tylko przyciągną uwagę, ale również zachęcą do interakcji i komentarzy, pozwoli na lepsze wykorzystanie potencjału dotychczasowej społeczności, prowadząc do wyższego zaangażowania i większej aktywności fanów.

Podsumowanie

Marzec 2025 roku w sektorze marketów budowlanych potwierdził, że w mediach społecznościowych wciąż najważniejsza jest jakość treści i umiejętność angażowania odbiorców. Liderzy, tacy jak Leroy Merlin i Bricomarché, skutecznie łączyli wartościowy content z przemyślaną strategią publikacji.

Wnioski płynące z analizy jasno pokazują, że:

➡️ mniej, ale lepiej dopasowanych postów może przynieść wyższe zaangażowanie,

➡️ komentarze i udostępnienia są równie ważne jak reakcje,

➡️ nawet mniejsze profile mają szansę na rozwój dzięki właściwej komunikacji.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów przygotowywanych przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].