Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) prezentuje najnowsze zestawienie aktywności marketów budowlanych na Facebooku. Tradycyjnie, kluczowym kryterium oceny skuteczności komunikacji jest liczba interakcji – obejmująca reakcje, komentarze oraz udostępnienia.

Liderzy miesiąca – kwiecień 2025
🥇 Leroy Merlin Polska
Kolejny miesiąc z rzędu najlepszy wynik zdobył Leroy Merlin Polska. W kwietniu opublikował 25 postów, które zdobyły 3,5 tys. interakcji. Udostępnione posty wygenerowały 3,2 tys. reakcji, 141 komentarzy oraz 101 udostępnień. Marka zdołała również przyciągnąć uwagę 1,7 tys. nowych obserwujących, dzięki czemu miesiąc zamyka z bazą fanów na poziomie 144 tys. użytkowników.
🥈Castorama Polska
Castorama zajęła drugie miejsce, generując 2,8 tys. interakcji przy publikacji 13 postów. Pomimo największej bazy fanów w całym zestawieniu (235 tys. obserwujących), firma nie wykorzystała jej potencjału i nie zmobilizowała swoją społeczność, co może wskazywać na potrzebę zmiany linii komunikacyjnej na Facebooku. Opublikowane treści zdobyły 2,6 tys. reakcji, 128 komentarzy i zostały udostępnione 92 razy.
🥉 Bricomarché Polska
Na trzecim miejscu uplasowało się Bricomarché z wynikiem 2,6 tys. interakcji. Warto zwrócić uwagę na największą aktywność wśród wszystkich analizowanych profili – aż 42 posty w miesiącu. Choć liczba interakcji była niższa niż u liderów, to ponad 990 udostępnień może świadczyć o wysokiej “viralowości” publikowanych treści.

Kwiecień vs Marzec
Porównując wyniki efektywności komunikacji marketów budowlanych na Facebooku można zauważyć spadek zaangażowania (liczby interakcji) odbiorców, przy stosunkowo stabilnej aktywności firm. Pozycja lidera nie uległa zmianie, natomiast Castorama i Bricomarché “wymieniły się” miejscami. W przypadku Leroy Merlin Polska zaangażowanie spadło o ok. 1,8 tys. interakcji, Castorama Polska o ok. 1,2 tys. interakcji, a Bricomarché Polska o ok. 1,6 tys. interakcji.
TOP 5 – aktywność na Facebooku
Poniżej przedstawiamy 5 najbardziej aktywnych marketów budowlanych w kwietniu:
- Bricomarché Polska – 42 posty (3. miejsce)
- OBI Polska – 36 postów (4. miejsce)
- Merkury Market – 30 postów (7. miejsce)
- Leroy Merlin Polska – 25 postów (1. miejsce)
- Castorama Polska – 13 postów (2. miejsce)
Biorąc pod uwagę powyższe wyniki i miejsca poszczególnych firm w ogólnym zestawieniu można stwierdzić, że wysoka aktywność na platformie nie jest jedynym czynnikiem, który przyczynia się do osiągnięcia wysokiego zaangażowania. Należy jednak pamiętać, że “widoczność” w social media zależy głównie od publikacji, a przygotowanie treści ciekawych dla odbiorców jest kluczem do sukcesu w mediach społecznościowych.
Baza fanów – kto ma największy zasięg?
Pod względem liczby obserwujących ranking przedstawia się następująco (TOP 5):
1. Castorama Polska – 235 tys. fanów
2. Leroy Merlin Polska – 144 tys.
3. OBI Polska – 131 tys.
4. PSB Mrówka – 108 tys.
5. Bricomarché Polska – 97 tys.
Należy pamiętać, że przy dużej bazie fanów zdecydowanie łatwiej jest osiągać wysokie wyniki interakcji, jednak nie jest to reguła. Kluczowe jest, jak firmy wykorzystują swój zasięg i czy w ogóle potrafią go odpowiednio wykorzystać.
Podsumowanie
Kwiecień 2025 w komunikacji marketów budowlanych na Facebooku pokazał, że:
– Jakość przewyższa ilość – mniejsza liczba dobrze przygotowanych postów może wygenerować wyższe zaangażowanie niż intensywna, ale nieciekawa komunikacja.
– Komentarze i udostępnienia są szczególnie cenne – to one świadczą o rzeczywistym zainteresowaniu i chęci interakcji z marką.
– Zasięg to tylko narzędzie – kluczowe jest to, jak marka potrafi go wykorzystać.
Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów przygotowywanych przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].