Markety budowlane na Facebooku – analiza komunikacji w styczniu 2024 r.

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przyjrzał się jak poszczególne markety budowlane radziły sobie w pierwszym miesiącu 2024 roku na Facebooku. Kluczowym wskaźnikiem naszej analizy była łączna liczba interakcji, która pokazuje skuteczność komunikacji marki w relacjach z klientami. 

Liderzy angażowania społeczności

W analizowanym okresie, Leroy Merlin Polska zdecydowanie wyróżnił się na tle konkurencji. Osiągnął imponującą liczbę interakcji – 2,5 tys., dzięki publikacji 35 postów w miesiącu – najwięcej spośród wszystkich analizowanych profili. To dowód na to, że aktywność marki również ma ogromne znaczenie w skutecznej komunikacji.

Na drugiej pozycji uplasował się profil OBI Polska, który zdobył 1,4 tys. interakcji. Pomimo spadku liczby fanów o 18 użytkowników platformy, firma zakończyła miesiąc z solidna bazą 124 tys. fanów. Przełożyło się to na stosunkowo wysokie zaangażowanie odbiorców, co pozwoliło zdobyć ponad 1,2 tys. reakcji i 121 udostępnień.

Podium zamyka nam Bricomarché Polska. Na swoim fanpage’u opublikowali 19 postów, które w sumie zdobyły 1,3 tys. Interakcji (w tym aż 151 komentarzy i 236 udostępnień – najwięcej w badanym zestawieniu). 

Aktywność marketów budowlanych

Biorąc pod uwagę przyrost fanów w styczniu 2024 roku, największą ilość nowych obserwujących zdobyli Bricomarché Polska (658), Leroy Merlin Polska (508) i Merkury Market (188). 

Największą aktywnością na Facebooku wykazali się Leroy Merlin Polska (35 postów), Merkury Market (28 postów), OBI Polska (20 postów), Bricomarché Polska (19 postów) i Castorama Polska (17 postów).

Podsumowanie

Przeprowadzona przez nas analiza aktywności marketów budowlanych na Facebooku w styczniu 2024 r. pokazała, że marki, które skupiają się na tworzeniu angażujących postów i utrzymaniu regularnego dialogu ze swoją społecznością, cieszą się większym zainteresowaniem i lojalnością klientów.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].