Warning: Undefined array key "file" in /home/klient.dhosting.pl/appworks/ibims.pl/public_html/wp-includes/media.php on line 1759
Warning: Undefined array key "file" in /home/klient.dhosting.pl/appworks/ibims.pl/public_html/wp-includes/media.php on line 1759
Nabiały to jedne z głównych kategorii spożywczych Polaków. Nic więc dziwnego, że stanowią bardzo silny rynek. Sprawdziliśmy jak jego najważniejsze marki komunikują się na Facebooku. W skrócie – świetnie Łaciate, bardzo dobrze SM w Gostyniu, najaktywniejszy Mlekpol. Jak inni? Zapraszamy do lektury naszego raportu!
Raport został oparty o dane pozyskane w dniach 13.06-13.07.2021 autorskimi narzędziami IBIMS. Zostało zbadanych 30 profili marek rynku nabiałów na portalu Facebook.
W najważniejszej kategorii, czyli sumie interakcji z użytkownikami Facebooka, bezkonkurencyjne jest Łaciate. 14,5 tysiąca interakcji przy zaledwie 6 postach to wysoki wynik. Należy jednak zauważyć, że aż 14 tysięcy interakcji pochodzi z zaledwie jednego posta dotyczącego sondy – czy użytkownicy FB preferują masło na chlebie czy na bułkach? Gdyby nie ten post, komunikacja Łaciatego byłaby mniej więcej w połowie stawki.
Co ciekawe, Łaciate posiada stosunkowo mały profil, bo posiada niecałe 2 tysiące fanów. Fanpage ten nie mieści się nawet w TOP20 pod względem wielkości. Jednak na przykład 30-krotnie większy profil marki Robico w ciągu miesiąca zebrało tylko 714 zaangażowań użytkowników. Kolejny dowód na to, że to nie wielkość profilu świadczy o jakości komunikacji.
Będąca na drugim miejscu w sumie interakcji Spółdzielnia Mleczarska w Gostyniu uzbierała ich 5 tysięcy – dwa razy więcej niż będąca na trzecim miejscu Bakoma BIO.
To Bakoma BIO posiada największy fanpage z dziś badanych – 153 tysiące fanów. I właśnie Bakomie BIO ubyło najwięcej fanów – 237 obserwujących mniej przez miesiąc. Najwięcej obserwujących przybyło SM w Gostyniu – plus 340.
W TOP15 postów branży jest spora różnorodność – są tam posty Mlekopolu (3), SM w Gostyniu (3), Hochlandu (3 posty), Rolmlecz (2), Bakoma Bio (2) Łaciatego (1), Bieluch (1). Najpopularniejszym postem była wspomniana już publikacja Łaciatego.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].