Warning: Undefined array key "file" in /home/klient.dhosting.pl/appworks/ibims.pl/public_html/wp-includes/media.php on line 1759

Warning: Undefined array key "file" in /home/klient.dhosting.pl/appworks/ibims.pl/public_html/wp-includes/media.php on line 1759

Marszałkowie województw i urzędy marszałkowskie na Facebooku – Raport IBIMS sierpień 2021

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Warning: Undefined array key "file" in /home/klient.dhosting.pl/appworks/ibims.pl/public_html/wp-includes/media.php on line 1759

Warning: Undefined array key "file" in /home/klient.dhosting.pl/appworks/ibims.pl/public_html/wp-includes/media.php on line 1759

Poniżej prezentujemy dane dotyczące facebookowej komunikacji urzędów marszałkowskich i marszałków województw w sierpniu. Znaczną popularność zyskiwały treści publikowane przez urzędy z Pomorza Zachodniego oraz Podlasia, wśród marszałków natomiast w tym zakresie przodowali Artur Kosicki i Olgierd Geblewicz. Zapraszamy do zapoznania się z treścią raportu!

Raport został skonstruowany na podstawie analizy danych ilościowych sieciowych profili 16 urzędów marszałkowskich oraz 13 profili marszałków województw. Dane zostały pozyskane autorskimi narzędziami Instytutu w sierpniu 2021 roku.

Ostatni raport dotyczący tego tematu, opublikowany w maj, znajdziesz klikając tutaj.

 

Marszałkowie województw

Liderem popularności w niniejszym rankingu był Artur Kosicki, choć Olgierd Geblewicz i Adam Struzik znaleźli się na kolejnych miejscach podium, osiągając rezultaty na bardzo zbliżonym pułapie – Kosicki wygenerował 8,8 tys. interakcji, Geblewicz 8,5 tys. a Struzik 7,9 tys. Mimo najwyższej aktywności w zestawieniu (52 posty), Cezary Przybylski znalazł się dopiero na czwartej pozycji w kontekście angażowania internautów. Warto zauważyć też, że Adam Struzik odnotował na swoim profilu najwyższy przyrost nowych fanów, a jego komunikaty były najczęściej udostępnianymi.

Powyżej 40 postów opublikowało 6 z 13 badanych profili – wśród nich znaleźli się: Cezary Przybylski, Witold Kozłowski, Olgierd Geblewicz, Adam Struzik, Artur Kosicki i Jarosław Stawiarski. Jednocześnie 4 marszałków zamieściło poniżej 20 wpisów, co nie wpływało zbyt korzystnie na ich popularność w sieci. Byli to: Mieczysław Struk, Gustaw Marek Brzezin, Piotr Całbecki i Andrzej Bętkowski.

Podwyższona aktywność korelowała z wysoką popularnością zamieszczanych treści w przypadku czołówki zestawienia. W tym kontekście najsłabiej wypadł Andrzej Bętkowski, który w badanym okresie opublikował zaledwie 10 postów i uzyskał tylko 287 interakcji.

W zestawieniu top 15 najpopularniejszych postów największą liczbę pozycji uzyskał Olgierd Geblewicz (6 wpisów). Nieco podwyższony wynik w tym zakresie odnotował również Cezary Przybylski (3 wpisy).

Urzędy marszałkowskie

Mimo stosunkowo niewielkiej liczby wpisów, Pomorze Zachodnie było niekwestionowanym liderem pod względem angażowania internautów w obrębie publikowanych treści. Podwyższone wyniki w tym zakresie zyskiwało również Podlasie. Na trzeciej pozycji uplasował się Dolny Śląsk. Warto zwrócić również uwagę na bardzo wysoką aktywność profili śląskiego (które uzyskało także najwyższy przyrost nowych fanów) i lubuskiego. Warmia i Mazury nie wykazywała natomiast zbytniej komunikatywności.

Warto odnotować, że znaczna aktywność województwa lubuskiego nie szła niestety w parze z interaktywnością treści prezentowanych przez jego profil. Z kolei najbardziej interaktywne Pomorze Zachodnie znajdowało się prawie na samym dole stawki w kontekście aktywności. Anomalie te mogą znaleźć wytłumaczenie np. w sposobie prowadzenia poszczególnych profili.

Pomorze Zachodnie osiągało wyraźnie podwyższoną liczbę udostępnień, co mogło korzystnie wpływać na popularność komunikacji profilu, mimo jego raczej nieznacznej aktywności – w tym przypadku należy uszanować wkład internautów, którzy umieszczali komunikaty tego profilu na swoich tablicach – w tym przypadku znaczenie może mieć również stosunkowo szeroka grupa odbiorców – Pomorze Zachodnie to drugi co do wielkości profil w zestawieniu.

Poniższy ranking wpisów potwierdza znaczną popularność wpisów Pomorza Zachodniego – na 15 pozycji aż 8 to wpisy tego profilu. To więcej niż połowa! Podwyższone wyniki w tym zakresie osiągały również profile Województwo Podlaskie (4 wpisy) i Pomorskie (3 wpisy).

W niniejszym zestawieniu odnotowaliśmy podwyższoną aktywność profili kilku urzędów marszałkowskich (przede wszystkim Lubuskiego, Śląskiego i Podlaskiego), co najczęściej korzystnie wpływało na popularność ich komunikacji (wyjątkiem jest tutaj Lubuskie, które osiągało raczej umiarkowane wyniki w tym zakresie, co może być związane z relatywnie niewielkim rozmiarem tego profilu). Biorąc natomiast pod uwagę całość rankingu można powiedzieć, że profile urzędów marszałkowskich częściej są aktywniejsze niż profile marszałków, co znajduje odbicie w generowanym przez nie zaangażowaniu (najpopularniejszy marszałek osiągał rezultaty na poziomie środka stawki zestawienia urzędów marszałkowskich). Dodatkowo najczęściej skupiają one wyraźnie wyższą liczbę odbiorców, co również wpływa na rozprzestrzenianie się ich komunikacji.