Operatorzy komórkowi na Facebooku. Ranking za okres 18 lutego – 24 marca 2022 r.

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Jak profile operatorów sieci komórkowej radziły sobie na Facebooku w okresie od 18 lutego do 24 marca 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrał profil Mobile Vikings Polska. Tuż za nim znalazła się strona Orange, zaś miejsce trzecie zajął T-Mobile. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych firm?

Mobile Vikings Polska, Orange i T-Mobile – najbardziej popularni na Facebooku

W czołówce rankingu popularności operatorów sieci komórkowej w Polsce we wskazanym okresie znalazły się profile Mobile Vikings Polska, Orange oraz T-Mobile. Pierwsze dwie firmy pozostawiły konkurencję daleko w tyle, uzyskując kolejno 34 i 33 tys. interakcji. Za nimi, z wynikiem 18 tys. interakcji, znalazł się T-Mobile. Pozostałe strony były dużo mniej angażujące. Zamykającemu ranking profilowi Lycamobile Poland udało się uzyskać tylko 42 reakcje ze strony internautów.

Warto nadmienić, że operator sieci Play, którego profil jest drugim pod względem wielkości profilem na Facebooku, w badanym okresie zaliczył znaczny spadek fanów (-2,3 tys.). Pod tym względem niezbyt dobrze radził sobie również Plus (-1,2 tys.) oraz Heyah (-1,1 tys.). W zestawieniu tylko te trzy marki mogły liczyć spadek swoich fanów w tysiącach. W tym czasie najsprawniej rozwijał się profil Orange, który zyskał aż 16 tys. nowych obserwatorów.

Najaktywniejszy okazał się operator Plus, co nie przełożyło się jednak na łączną sumę interakcji ani na przyrost nowych fanów, a co za tym idzie, na wysokie miejsce w rankingu.

Na 14 najpopularniejszych wpisów w badanym okresie aż 5 było autorstwa Mobile Vikings Polska, a 4 należały do Orange. Te dwie firmy zdecydowanie zdominowały to zestawienie.

Najpopularniejszymi trzema wpisami okazały się wpisy operatora sieci Orange. Pierwszy z nich bardzo angażował fanów do interakcji, a był zapytaniem o wybór oferty przedstawionym w postaci zabawnej grafiki. Drugi post dotyczył tańszych połączeń na Ukrainę, zaś trzeci, tak jak w przypadku pierwszego, był zabawną grafiką, która angażowała fanów do reagowania.

W tym zestawieniu najgorzej poradził sobie Play. Tylko 1 wpis tego operatora znalazł się na przedstawionej liście i zajął jedno z końcowych miejsc. Post ten dotyczył pomocy Ukrainie.

 

W badanym okresie podium należało do operatorów Mobile Vikings Polska, Orange oraz T-Mobile. To właśnie te trzy facebookowe profile okazały się najbardziej popularnymi i najbardziej angażującymi swoich fanów do interakcji. Zestawienie zamknęły firmy Lycamobile Poland, Premium Mobile i Virgin Mobile Polska, których wyniki były zdecydowanie poniżej potencjału marek. Bardzo zły wynik, jeśli chodzi o rozwój profilu, uzyskał Play, który odnotował widoczną stratę fanów.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].