W najnowszej analizie, Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przyjrzał się, jak parki rozrywki wykorzystywały platformę Facebook do dialogu z fanami na początku 2024 roku. Badanie skoncentrowane było na kluczowym wskaźniku skuteczności komunikacji – łącznej liczbie interakcji. Ten wskaźnik pozwala ocenić, które parki rozrywki najefektywniej angażują swoją społeczność online.
Liderzy zaangażowania
EnergyLandia zdecydowanie dominuje na scenie, z imponującą liczbą 789 tys. fanów i największym zaangażowaniem, osiągającym 15 tys. interakcji. Park opublikował w styczniu 92 posty, które pozwoliły zdobyć ponad 9,2 tys. reakcji i aż 2,4 tys. komentarzy. Wpisy udostępniono łącznie 227 razy. Pomimo niewielkiego spadku liczby fanów (o 195), Energylandia utrzymała pozycję lidera w naszym zestawieniu, co świadczy o wysokim zainteresowaniu marką.
Mandoria – Tematyczny Park Rozrywki uplasował się na drugim miejscu, z wynikiem 3 tys. interakcji. Park opublikował w ciągu miesiąca stosunkowo niewielką liczbę wpisów (18 postów), które bardzo zaangażowały społeczność, o czym świadczy liczba uzyskanych komentarzy – 1,6 tys. wpisów.
Na trzecim miejscu znalazło się Suntago, z wynikiem 2,7 tys. interakcji. Ten park rozrywki w styczniu uzyskał 1,9 tys. reakcji, 322 komentarzy i 141 udostępnień. Pomimo niewielkiej liczby postów (20 wpisów w badanym okresie), marka wyróżniła się na tle konkurencji.
Aktywność parków rozrywki
Biorąc pod uwagę liczbę opublikowanych postów w styczniu 2024 r., wyróżnia się profil Energylandii (92 posty). Pozostałe parki rozrywki charakteryzowały się stosunkowo niską aktywnością na Facebooku, m.in. Deli Park (31 postów), Deepspot (30 postów) czy Legendia Śląskie Wesołe Miasteczko (29 postów).
Po przeanalizowaniu przyrostu liczby fanów na Facebooku, na pozycję lidera w tej kategorii, wysuwa się Mandoria – Tematyczny Park Rozrywki (2,1 tys. nowych obserwujących). Tuż za nią jest Suntago (1,5 tys. nowych odbiorców), następnie z niższymi wynikami Minieuroland (434 nowych odbiorców) i RABKOLAND (236 nowych odbiorców). Można stwierdzić, że te parki przyciągają zainteresowanie coraz szerszego grona internautów i tym samym mogą stać się konkurencją dla lidera naszego zestawienia.
Podsumowanie
Styczeń 2024 roku pokazał, że aktywność na Facebooku jest kluczowym elementem budowania relacji z fanami. Parki rozrywki, które prowadzą regularną komunikację i angażują swoją społeczność, zyskują na widoczności i popularności. W erze cyfrowej nie można lekceważyć wpływu aktywnej komunikacji w mediach społecznościowych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].