Podsumowanie 2024 roku w branży okiennej – Facebook

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) zaprasza do zapoznania się z najnowszą analizą aktywności firm z branży produkcji okien na Facebooku. Tym razem badamy dane z okresu styczeń – grudzień 2024 r., by przyjrzeć się efektywności komunikacji w tym segmencie. Nasza analiza skupia się na liczbie interakcji, która decyduje o skuteczności działań marketingowych i zaangażowaniu użytkowników. 

TOP 3 – Największe zaangażowanie społeczności

🥇 KRISHOME 

W zestawieniu najbardziej angażujących marek króluje firma KRISHOME. W ciągu całego 2024 roku, na swoim fanpage’u opublikowali 247 postów, które wygenerowały łączną liczbę interakcji na poziomie 53 tys. Na ten wynik składa się 38 tys. reakcji, 12 tys. komentarzy oraz ponad 2,7 tys. udostępnień. Krishome zanotowało również wzrost liczby fanów o 6,5 tys. użytkowników, dzięki czemu, udało im się zakończyć rok z bazą ponad 40 tys. followersów. 

🥈 Eko-Okna S.A.

Na drugim miejscu uplasowała się firma Eko-Okna S.A., z wynikiem 42 tys. interakcji. Marka opublikowała aż 307 postów, które zdobyły ponad 35 tys. reakcji, prawie 2,5 tys. komentarzy oraz zostały udostępnione aż 4 tys. razy. Firma przyciągnęła przeciętne zainteresowanie nowych użytkowników, o czym świadczy liczba nowych followersów w ciągu całego roku – 1,1 tys.

🥉 VELUX (PL)

Podium w 2024 roku zamyka firma VELUX (PL), która osiągnęła 41 tys. interakcji przy publikacji 195 postów. Pomimo dużo niższej aktywności, niż liderzy zestawienia, marka wygenerowała wysokie zaangażowanie internautów – w ciągu całego roku zdobyła 40 tys. reakcji, 757 komentarzy, a jej posty zostały udostępnione 806 razy. VELUX (PL) może się również pochwalić okazałą bazą fanów – ponad 55 tys. followersów (przy wzroście w ciągu całego roku o 683 użytkowników). 

TOP 10 najbardziej aktywnych firm w 2024 roku

1. Eko-Okna S.A. – 307 postów

2. WIKĘD – 274 postów

3. KRISHOME – 247 postów

4. Kowalski okna – 239 postów

5. DRUTEX S.A. – 238 postów

6. VEKA Polska – 227 postów

7. FAKRO – 221 postów

8. Studio Okien i Drzwi DOMO – 211 postów

9. BEMA-Res Nowoczesne Budownictwo – 209 postów

10. Stollar Systemy Okienne – 202 posty

TOP 10 firm – wzrost liczby fanów

1. Wiśniowski – bramy, okna, drzwi, ogrodzenia – 13 tys. nowych fanów

2. OknoPlus – 9,2 tys. nowych fanów

3. KRISHOME – 6,5 tys. nowych fanów

4. FAKRO – 4,9 tys. nowych fanów

5. PAGEN – 4,4 tys. nowych fanów

6. VETREX – 4 tys. nowych fanów

7. DOOR Filipek Producent okien drzwi aluminiowych i PCV, fasady, rolety – 2,5 tys. nowych fanów

8. Studio Okien i Drzwi DOMO – 1,8 tys. nowych fanów

9. Kowalski okna – 1,5 tys. nowych fanów

10. Eko-Okna S.A. – 1,1 tys. nowych fanów

Ranking grudzień 2024 

TOP 3 firmy, które wyróżniły się w branży okiennej w grudniu 2024 roku, pod względem liczby interakcji to: 

1. KRISHOME 

🥇 Interakcje: 5,2 tys.

KRISHOME, jako lider zestawienia rocznego, zdobył również największe zaangażowanie użytkowników w grudniu zdobywając 5,2 tys. interakcji. W ciągu ostatniego miesiąca opublikowali 24 posty.

2. DRUTEX S.A.

🥈 Interakcje: 3,6 tys.

DRUTEX zajął drugie miejsce z 3,6 tys. interakcji, przy publikacji 21 postów. Firma w rocznym zestawieniu zdobyła 4. miejsce, co świadczy o ich stabilnym rozwoju na Facebooku.

3. Bevard okna drzwi rolety

🥉 Interakcje: 3,3 tys.

Bevard, ze znacznie mniejszą liczbą fanów (1,8 tys.) niż liderzy, zarówno rankingu grudniowego, jak i zeszłorocznego, osiągnął 3,3 tys. interakcji. Marka w grudniu opublikowała zaledwie 10 postów, a w zestawieniu z 2024 roku zajęła 25. miejsce, co wskazuje na niewykorzystany potencjał (związany prawdopodobnie z niską aktywnością na platformie). 

Podsumowanie

Zgodnie z naszymi obserwacjami, skuteczność komunikacji na Facebooku wciąż zależy od kilku czynników – liczby postów, jakości treści oraz umiejętności w angażowaniu odbiorców. W nadchodzących miesiącach warto, by firmy skoncentrowały się na optymalizacji swoich działań w mediach społecznościowych. Odpowiednia reakcja na komentarze, aktywne zachęcanie do dyskusji oraz regularne publikowanie treści inspirujących do udostępnień to elementy, które mogą przyczynić się do jeszcze lepszych wyników w kolejnych miesiącach.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych raportów, które dostarczą jeszcze więcej analiz i wniosków na temat komunikacji w różnych branżach.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].