Popularność banków na Facebooku w czerwcu 2022 r. BNP Paribas Bank Polska najpopularniejszy

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Jak banki świadczące usługi w Polsce radziły sobie na Facebooku w czerwcu 2022 r.? W pierwszej trójce znalazły się BNP Paribas Bank Polska, ING Polska i PKO Bank Polski. Jak wypadły pozostałe?

Ranking banków. BNP Paribas Bank Polska, ING Polska i PKO Bank Polski w pierwszej trójce

W czerwcu królem interakcji został BNP Paribas Bank Polska, który osiągnął ich w sumie 55 tys. Z tak imponującym wynikiem awansował z miejsca 4. na miejsce 1., zostawiając swoich konkurentów bardzo daleko za sobą. W badanym okresie strona ta uzyskała również najwięcej polubień postów (27 tys.) oraz najwięcej komentarzy (8,4 tys.). Miejsce 2. w zestawieniu zajął profil ING Polska z wynikiem 17 tys. interakcji (awans z miejsca 3.). Ten bank zdobył z kolei największą liczbę udostępnień (2 tys.). Pierwszą trójkę rankingu zamknął PKO Bank Polski, który miał 9,2 tys. interakcji. W porównaniu z miesiącem poprzednim, profil ten zaliczył spadek o 2 oczka.

W badanym okresie największą aktywnością własną wykazał się mBank Polska. W ciągu miesiąca na tym profilu opublikowano aż 52 posty. Aktywne były również Credit Agricole Bank Polska (37 wpisów) oraz BNP Paribas Bank Polska (30 postów). Najgorzej pod tym względem wypadł fanpage Toyota Financial Services Polska, który w czerwcu umieścił na swojej facebookowej stronie tylko 9 postów.

Biorąc pod uwagę rozwój poszczególnych profili, zdecydowane prowadzenie objęły mBank Polska oraz PKO Bank Polski, które w ciągu 30 dni zyskały kolejno 399 i 335 nowych fanów. Dobrze wypadli też Credit Agricole Bank Polska (+154 nowych użytkowników) i Santander Bank Polska (+136 nowych fanów). Porażkę w tej kwestii poniósł BNP Paribas Bank Polska, tracąc w tym czasie 162 obserwatorów.

Porównując ranking czerwcowy z majowym warto zauważyć zmiany w kolejności banków w zestawieniu (pomijając wspominane wcześniej pierwsze trzy miejsca). BOŚ Bank wskoczył z miejsca 9. na miejsce 4., a Credit Agricole Bank Polska awansował o 1 oczko w górę. Santander Bank Polska zajął w czerwcu 8. lokatę, spadając z miejsca 6. zajętego w maju. Swoje miejsca z zestawienia z minionego miesiąca zachowały Santander Consumer Bank Polska (pozycja nr 5), Toyota Financial Services Polska (miejsce 10.) oraz Volkswagen Financial Services Polska (pozycja 11.).

ranking lokat bankowych 2022 facebookBanki na Facebooku w czerwcu 2022 r. Najpopularniejsze posty

W czerwcu 2022 r. największą popularnością cieszyły się posty opublikowane na profilu BNP Paribas Bank Polska. Aż 4 pierwsze miejsca zestawienia zajęły wpisy należące właśnie do tego banku. Najbardziej angażującym użytkowników był ten opublikowany 4 czerwca, który był informacją o zwycięstwie Igi Świątek w finale turnieju Roland-Garros. Post ten zdobył aż 16 tys. interakcji ze strony użytkowników. Miał on również najwięcej polubień (11 tys.).

Znaczny odzew ze strony fanów wygenerował również post dotyczący wygodnego przelewu na pomoc Ukrainie możliwego do wykonania poprzez aplikację (opublikowany również przez BNP Paribas Bank Polska). Wpis zdobył 9,2 tys. interakcji, w tym najwięcej komentarzy, w porównaniu do wszystkich top postów banków na Facebooku w czerwcu (3,5 tys.).

Na trzecim miejscu uplasował się wpis opublikowany również przez BNP Paribas Bank Polska (5,8 tys. interakcji), który zawierał informację o zwycięstwie Igi Świątek w półfinałach turnieju Roland-Garros.

Warto zauważyć, że najwięcej najpopularniejszych postów zamieścił właśnie profil BNP Paribas Bank Polska (8 z 13 wpisów). Pozostałe publikacje należały do ING Polska (3 posty), BOŚ Bank (1 wpis) oraz PKO Bank Polski (1 post).

ranking kont oszczednosciowych 2022 facebook postyPodsumowując, w okresie od 1 czerwca do 30 czerwca 2022 r. na Facebooku najlepiej radziły sobie BNP Paribas Bank Polska, ING Polska i PKO Bank Polski. To właśnie te profile wypadły w zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].