Jak banki świadczące usługi w Polsce radziły sobie na Facebooku w okresie od 1 maja do 31 maja 2022 r.? W pierwszej trójce znalazły się PKO Bank Polski, mBank Polska oraz ING Polska. Jak wypadły pozostałe?
Ranking banków. PKO Bank Polski, mBank oraz ING w pierwszej trójce
W maju królem interakcji został PKO Bank Polski, który osiągnął ich w sumie 18 tys. W porównaniu z miesiącem poprzednim, profil ten z miejsca 5. awansował na miejsce 1. W badanym okresie strona ta uzyskała również najwięcej polubień postów (13 tys.). Miejsce 2. w zestawieniu zajął profil mBank Polska z wynikiem 15 tys. interakcji. Ten bank był najbardziej aktywny (w maju umieścił aż 52 posty) i zdobył największą liczbę komentarzy (2,5 tys.). Pierwszą trójkę rankingu zamknął ING, który miał 12 tys. interakcji.
W badanym okresie wysoką aktywnością własną, oprócz wspomnianego wcześniej PKO Bank Polski (52 posty), wykazały się BNP Paribas Bank Polska i Alior Bank S.A. (po 32 wpisy), jak również Credit Agricole Bank Polska (29 postów), Volkswagen Financial Services Polska (27 postów) oraz Santander Bank Polska (26 postów). Najgorzej pod tym względem wypadł Aion Bank, który w maju nie umieścił na swoim Facebooku żadnego wpisu.
Biorąc pod uwagę rozwój poszczególnych profili, zdecydowane prowadzenie objął mBank Bank Polska, który w ciągu 30 dni zyskał 420 nowych fanów. Dobrze wypadli też PKO Bank Polski (298 nowych użytkowników) oraz Santander Bank Polska (232 nowych fanów). Porażkę w tej kwestii poniósł Citi Handlowy, tracąc w tym czasie 103 obserwatorów.
Porównując majowy ranking z kwietniowym warto zauważyć zmiany w kolejności banków w zestawieniu. Dla PKO BP jest to pod względem interakcji skok na 1. miejsce z piątego miesiąc temu. Dla lidera rankingu z ubiegłego miesiąca mamy spadek ING Polska o dwa oczka na miejsce 3. podium. mBank, podobnie jak w kwietniu, zajął drugą pozycję i utrzymał miejsce w pierwszej trójce. Bank Credit Agricole zanotował spadek z miejsca 4. na 7. pod względem popularności. O dwa oczka w górę podskoczył też profil Santander Bank Polska. Z kolei BNP Paribas zajął w maju 4. lokatę spadając z miejsca 3. zajętego w kwietniu.
W maju 2022 r. największą popularnością cieszyły się posty na facebookowych profilach mBank Polska, Santander Consumer Bank oraz PKO Bank Polski. Najbardziej angażującym użytkowników wpisem był ten opublikowany przez mBank, który zdobył aż 7,9 tys. interakcji ze strony użytkowników. Publikacja miała na celu zachęcenie internautów do reagowania i cel ten został osiągnięty.
Znaczny odzew ze strony fanów wygenerował również post opublikowany przez Santander Consumer Bank, ktory dotyczył otwarcia sezonu grillowego, a był równocześnie reklamą e-rat w tym banku. Wpis zdobył 3,4 tys. interakcji, w tym najwięcej polubień, w porównaniu do wszystkich top postów banków na Facebooku w maju (3 tys. like’ów).
Na trzecim miejscu uplasował się wpis opublikowany przez PKO Bank Polski (3 tys. interakcji), który zawierał informację o odebraniu statuetki Młodzieżowca Sezonu 2021/2022 PKO Ekstraklasa przez Jakuba Kamińskiego. Warto zauważyć, że najwięcej najpopularniejszych postów zamieścił właśnie profil PKO Bank Polski (6 postów).
Podsumowując, w okresie od 1 maja do 31 maja 2022 r. na Facebooku najlepiej radziły sobie PKO Bank Polski, mBank Polska oraz ING Polska. To właśnie te profile wypadły w zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].