Jak banki świadczące usługi w Polsce radziły sobie na Facebooku w październiku 2022 r.? W pierwszej trójce znalazły się ING Polska, PKO Bank Polski, mBank Polska oraz Santander Consumer Bank Polska. Jak wypadły pozostałe?
Ranking banków. ING Polska, PKO Bank Polski, mBank Polska oraz Santander Consumer Bank Polska na podium
W październiku królem interakcji ponownie został bank ING Polska, który osiągnął ich w sumie 20 tys. Z takim wynikiem zachował swoje 1. miejsce z minionego miesiąca i zdeklasował swoich konkurentów. W badanym okresie strona ta uzyskała również najwięcej polubień (9,3 tys.) oraz komentarzy (4,4 tys.). Miejsce 2. w zestawieniu zajął profil PKO Bank Polski z wynikiem 8,5 tys. interakcji (awans z miejsca 8.).
Pierwszą trójkę rankingu zamknęły ex aequo mBank Polska i Santander Consumer Bank Polska (oba po 5,7 tys. interakcji). Porównując do miesiąca poprzedniego, profil mBanku pozostał na miejscu zajmowanym przez siebie we wrześniu, zaś konto należące do Santander Consumer Bank Polska zaliczyło spadek o 1 oczko. Santander Bank Polska, który w minionym okresie zajmował lokatę nr 3, tym razem spadł na miejsce 4.
W badanym okresie największą aktywnością własną wykazał się mBank Polska. Przez miesiąc na tym profilu opublikowano 43 posty. Aktywne były również Credit Agricole Bank Polska (38 postów), PKO Bank Polski (30 wpisów), BOŚ Bank (30 publikacji) oraz Alior Bank SA (27 postów). Najgorzej pod tym względem wypadły fanpage VeloBank (5 publikacji) oraz Toyota Financial Services Polska (11 wpisów).
Biorąc pod uwagę rozwój poszczególnych profili, zdecydowane prowadzenie objął BOŚ Bank (+1,6 tys. nowych fanów). Dobrze radziły sobie również: PKO Bank Polski (+423 obserwatorów) oraz Alior Bank SA (+396 fanów). Profilami, które straciły obserwatorów, były te należące do BNP Paribas Bank Polska (-388 obserwujących), Citi Handlowy (-216 fanów) oraz VeloBank (-39 fanów).
Porównując ranking październikowy z wrześniowym warto zauważyć zmiany w kolejności banków w zestawieniu. Alior Bank SA wskoczył z miejsca 6. na miejsce 5., Toyota Financial Services Polska zaliczyła awans z lokaty 11. na 6., Credit Agricole Bank Polska spadł z miejsca 4. na 7, a BNP Paribas Bank Polska zamienił swoją 5. lokatę na lokatę nr 9.
Banki na Facebooku w październiku 2022 r. Najpopularniejsze posty
W październiku 2022 r. największą popularnością cieszył się post opublikowany na profilu ING Polska (6,5 tys. interakcji). Wpis ten był pytaniem do fanów. Miał również najwięcej komentarzy (2,5 tys.).
Drugim w zestawieniu top postów na profilach banków na Facebooku był ten należący do Santander Consumer Bank Polska. Zdobył on 3,6 tys. interakcji. Wpis był pytaniem o to, kto posiada psa, a kto kota. Zachęcał on również do zostawiania w komentarzu zdjęć swoich pupili. Ten post miał również największą liczbę polubień (2,6 tys.).
Na trzecim miejscu uplasował się wpis opublikowany przez Toyota Financial Services Polska (2,3 tys. interakcji), który był pytaniem do internautów. Największą liczbę udostępnień zebrał post na profilu PKO Bank Polski (401).
Podsumowując, w okresie od 1 do 31 października 2022 r. na Facebooku najlepiej radziły sobie ING Polska, PKO Bank Polski, mBank Polska oraz Santander Consumer Bank Polska. To właśnie te profile wypadły w bieżącym zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].