Jak banki świadczące usługi w Polsce radziły sobie na Facebooku w sierpniu 2022 r.? W pierwszej trójce znalazły się BNP Paribas Bank Polska, ING Polska i Santander Bank Polska. Jak wypadły pozostałe?
Ranking banków. BNP Paribas Bank Polska, ING Polska i Santander Bank Polska w pierwszej trójce
W sierpniu królem interakcji został BNP Paribas Bank Polska, który osiągnął ich w sumie 13 tys. Z takim wynikiem awansował z miejsca 3. na miejsce 1. W badanym okresie strona ta uzyskała również najwięcej komentarzy (3,4 tys.). Miejsce 2. w zestawieniu zajął profil ING Polska z wynikiem 11 tys. interakcji (spadek z miejsca 1.). Ten bank zdobył z kolei największą liczbę polubień (9 tys.). Pierwszą trójkę rankingu zamknął Santander Bank Polska, który miał 9,6 tys. interakcji. Porównując do miesiąca poprzedniego, profil ten zaliczył skok o 2 oczka (z lokaty 5. na 3.).
W badanym okresie największą aktywnością własną wykazał się mBank Polska. Przez miesiąc na tym profilu opublikowano 48 postów. Aktywne były również Credit Agricole Bank Polska (29 postów), Nicolaus Bank (29 wpisów), BNP Paribas Bank Polska (27 publikacji) oraz Volkswagen Financial Services Polska (26 postów). Najgorzej pod tym względem wypadł fanpage Toyota Financial Services Polska, który w sierpniu umieścił na swojej facebookowej stronie jedynie 9 postów.
Biorąc pod uwagę rozwój poszczególnych profili, zdecydowane prowadzenie objęły mBank Polska (+805 nowych fanów), PKO Bank Polski (+553 nowych fanów) oraz Santander Bank Polska (521 nowych obserwatorów). Jedynym profilem, który stracił obserwatorów, był ten należący do BOŚ Banku (-12 fanów).
Porównując ranking sierpniowy z lipcowym warto zauważyć zmiany w kolejności banków w zestawieniu. mBank Polska, który poprzednio zajmował 2. miejsce, tym razem znalazł się na miejscu 4., Credit Agricole Bank Polska zaliczył spadek o 2 oczka (z lokaty 4. na 6.), PKO Bank Polski zamienił pozycję 6. na 9., zaś Alior Bank zajął w sierpniu 8. lokatę, wspinając się tam z miejsca 10. BOŚ Bank zachował swoje miejsce z zestawienia z minionego miesiąca (pozycja nr 7).
Banki na Facebooku w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
W sierpniu 2022 r. największą popularnością cieszył się post opublikowany na profilu Santander Bank Polska (4,5 tys. interakcji). Wpis ten był konkursem, w którym nagrodą główną było 500 zł do wydania na Allegro. Publikacja ta miała również najwięcej polubień (3,3 tys.).
Drugim w zestawieniu top postów na profilach banków na Facebooku był ten należący do BNP Paribas Bank Polska (3,3 tys. interakcji). Wpis dotyczył feminatywów w odniesieniu do zawodów i zebrał też największą liczbę komentarzy (1,2 tys.).
Na trzecim miejscu uplasował się wpis opublikowany przez ING Polska (2,9 tys. interakcji). Traktował on o kradzieżach pieniędzy z kont bankowych oraz kradzieżach danych osobowych. Największą liczbę udostępnień zebrał post BNP Paribas Bank Polska (252).
Warto zauważyć, że najwięcej najpopularniejszych postów w sierpniu znalazło się na profilu BNP Paribas Bank Polska (5 z 13 wpisów).
Podsumowując, w okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia 2022 r. na Facebooku najlepiej radziły sobie BNP Paribas Bank Polska, ING Polska i Santander Bank Polska. To właśnie te profile wypadły w bieżącym zestawieniu najkorzystniej, najbardziej angażując swoich fanów do wejścia w interakcję.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].