Jak w okresie od 1 kwietnia do 30 kwietnia 2022 r. radziły sobie na Facebooku profile biur podróży? W tym okresie ranking pod względem popularności wygrało TUI. Na drugim miejscu znalazła się Itaka, a podium zamknął profil Rainbow. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych biur?
TUI, Itaka i Rainbow znów w pierwszej trójce rankingu popularności biur podróży na Facebooku
W czołówce rankingu popularności biur podróży we wskazanym okresie poddanym analizie znalazły się profile TUI, Itaka oraz Rainbow. Zestawienie zdominowane zostało przez TUI – to właśnie profil tej marki uzyskał najwyższą liczbę interakcji (29 tys.). Za nim znalazła się Itaka z wynikiem 13 tys. interakcji, zaś trzecie miejsce zajął profil firmy Rainbow (6,7 tys.). Najmniejszą liczbę reakcji ze strony internautów uzyskały treści publikowane przez Onholidays (4 interakcje), ETI Podróże (30 interakcji) oraz Wygoda Active (63 interakcje).
O kondycji marek wiele mówi przepływ fanów na profilach w mediach społecznościowych. Tutaj znacząco wyróżnia się TUI, który w badanym okresie uzyskał 6,5 tys. fanów. Dobrze pod tym względem radziły sobie również Itaka, na której profilu znalazło się 3 tys. nowych obserwatorów, oraz Coral Travel Poland, który odnotował 1,2 tys. nowych fanów. O wiele gorsze wyniki uzyskały ETI Podróże (-4 fanów), Almatur (1 nowy obserwator), Onholidays (5 nowych fanów) i Oasis Tours (7 nowych fanów).
Liderami aktywności w badanym okresie były biura TUI oraz Itaka. W kwietniu na obu profilach pojawiło się po 59 wpisów. Na trzecim miejscu pod tym względem uplasowało się biuro Exim Tours Polska, które umieściło 49 postów. Prężnie prosperowały też strony Coral Travel Poland (40 publikacji) i Grecos Holiday (38 wpisów). Najwięcej komentarzy zdobyła Itaka (2,9 tys.), zaś najwięcej polubień i udostępnień postów miało TUI (22 tys. like’ów i 1,1 tys. share’ów).
Ranking touroperatorów. TUI bije konkurencję
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku biur podróży był post należący do TUI, który uzyskał aż 3,3 tys. interakcji ze strony fanów. Marka poinformowała w nim o tym, że wjazd na terytorium Turcji jest już możliwy za okazaniem jedynie dowodu osobistego. Ten wpis zdobył również największą liczbę polubień (2,2 tys.) oraz udostępnień (304).
Warto zauważyć, że prawie każde miejsce na liście najpopularniejszych postów w kwietniu zostało zajęte przez biuro TUI. Na 13 pozycji aż 10 należało do tej marki. Pozostałe były wpisami Rainbow (6. miejsce w zestawieniu) oraz Itaki (9. i 12. miejsce w zestawieniu).
Podsumowując, zdecydowanym liderem rankingu biur podróży na Facebooku zostało biuro TUI, które wyraźnie wyprzedzało konkurentów pod względem liczby interakcji generowanych w obrębie profilu. Dobrze wypadły również marki Itaka i Rainbow, które również znalazły się na podium. Warto wziąć pod uwagę to, że biura takie jak Exim Tours Polska, Coral Travel Poland czy Grecos Holiday, mimo wysokiej liczby publikacji generowały raczej umiarkowane rezultaty w zakresie interaktywności.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].