Analitycy IBIMS sprawdzili, jak profile galerii handlowych radziły sobie na Facebooku w czerwcu 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrała Galeria Kazimierz. Na podium stanęli również Wroclavia oraz Galeria Sfera. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych graczy?
Galeria Kazimierz, Wroclavia i Galeria Sfera najbardziej popularnymi galeriami handlowymi w czerwcu
Ranking popularności galerii handlowych na Facebooku w badanym okresie wygrała Galeria Kazimierz. Profil ten uzyskał w czerwcu aż 6,5 tys. interakcji. Za nim, z wynikiem 6,2 tys. interakcji, uplasowała się Wroclavia. Podium zamknęła Galeria Sfera, która zdobyła 5,4 tys. interakcji ze strony użytkowników.
W badanym okresie najprężniej rozwijał się profil Manufaktury, który zyskał 1,5 tys. nowych fanów. Dobrze radziły sobie też facebookowe strony takie jak VITKAC (+516 fanów), Galeria Krakowska (+399 fanów) i Magnolia Park (+338 obserwatorów). Pozostali nie mieli w tej kwestii tyle szczęścia – na ich stronach nowych obserwatorów przybywało o wiele wolniej. Jedna galeria zaliczyła nawet spadek fanów – tak było w przypadku Westfield Arkadia (-122 obserwujących).
Najczęściej komentowane posty zamieszczono na profilu Manufaktury (807 komentarzy), najwięcej like’ów miała Galeria Kazimierz (4,8 tys.), zaś największą liczbę udostepnień zdobył profil Magnolia Park (433 share’ów).
W czerwcu największą aktywnością wykazywała się galeria Magnolia Park (56 postów). Bardzo aktywnymi były również VITKAC (50 wpisów), Galeria Sfera (51 postów), Silesia City Center (49 wpisów), VIVO Lublin (48 postów) oraz Galeria Krakowska (47 wpisów).
Galerie handlowe w czerwcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym postem w badanym okresie był wpis Galerii Dominikańskiej, który uzyskał aż 4,3 tys. interakcji i znalazł się na 1. miejscu rankingu top postów galerii handlowych na Facebooku. Był to wpis prezentujący zdjęcie. Zdobył on również najwięcej polubień (3,7 tys.). Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych postów miała Galeria Kazimierz (1,8 tys. interakcji). Na miejscu trzecim uplasował się post opublikowany przez Centrum Handlowe Korona, który zdobył 1,5 tys. interakcji.
Największą liczbę komentarzy miała publikacja Manufaktury (614 komentarzy). Post dotyczył letnich wyprzedaży w tej galerii i był konkursem, w którym do wygrania były 3 karty podarunkowe o wartości 300 zł każda. Konkurs polegał na zostawieniu komentarza pod wpisem. Najwięcej udostępnień miał post zamieszczony przez Magnolia Park (340). Wpis ten informował o tym, że na terenie galerii będzie działać Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Podsumowując, w czerwcu najlepiej radziły sobie Galeria Kazimierz, Wroclavia i Galeria Sfera. To właśnie te facebookowe profile zdobyły w badanym okresie najwięcej interakcji ze strony użytkowników. Najgorzej wypadli Magnolia Park (2,2 tys. interakcji), Atrium Targówek (2,3 tys. interakcji) oraz Westfield Arkadia (2,3 tys. interakcji). Warto zauważyć, że największy gracz zestawienia, Westfield Arkadia, którego profil ma 270 tys. obserwujących, znalazł się dopiero na 15. miejscu rankingu. Strona ta, jako jedyna, straciła też w czerwcu swoich fanów (-122).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].