Analitycy IBIMS sprawdzili, jak profile galerii handlowych radziły sobie na Facebooku w sierpniu 2022 r.? Ranking za ten okres, jeśli chodzi o zaangażowanie internautów, wygrała Galeria Kazimierz. Na podium stanęli również Galeria Posnania oraz łódzka Manufaktura. Jak sytuacja wyglądała w przypadku innych graczy?
Galeria Kazimierz, Posnania i Manufaktura najbardziej popularnymi galeriami handlowymi w sierpniu
Ranking popularności galerii handlowych na Facebooku w badanym okresie wygrała Galeria Kazimierz. Profil ten uzyskał w sierpniu aż 9,7 tys. interakcji. Na miejsce 1. wskoczył z lokaty nr 4, którą zajmował w minionym miesiącu. Na miejscu 2., z wynikiem 7,6 tys. interakcji, uplasowała się Galeria Posnania. Profil ten awansował tam z miejsca 10. Podium zamknęła Manufaktura, która zdobyła 7 tys. interakcji ze strony użytkowników. Dla tego centrum handlowego był to spadek o 2 oczka w rankingu.
W badanym okresie, podobnie jak w minionym miesiącu, najprężniej rozwijał się profil Manufaktury, który zyskał 1,5 tys. nowych fanów. Dobrze radziły sobie też facebookowe strony takie jak Wroclavia (+550 fanów), Galeria Krakowska (+498 obserwatorów), Sosnowiec Plaza (+336 fanów), Galeria Sfera (+320 obserwujących) czy Silesia City Center (+307 fanów). Pozostali nie mieli w tej kwestii tyle szczęścia – na ich stronach nowych obserwatorów przybywało o wiele wolniej. Dwie galerie nie zyskały fanów wcale – tak było w przypadku Galerii Wileńskiej i Galerii Rondo Wiatraczna.
Najczęściej komentowane posty zamieszczono na profilu Galerii Posnania (3,8 tys.), najwięcej like’ów miała Manufaktura (5,4 tys.), zaś największą liczbę udostepnień zdobył profil Galerii Sfera (297 share’ów).
W sierpniu największą aktywnością wykazywała się Silesia City Center (49 postów). Bardzo aktywnymi były również Galeria Sfera (47 wpisów), Galeria Krakowska (46 postów) i Galeria Kazimierz (43 publikacje).
Galerie handlowe w sierpniu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym postem w badanym okresie był wpis Galerii Kazimierz, który uzyskał aż 5,2 tys. interakcji i znalazł się na 1. miejscu rankingu top postów galerii handlowych na Facebooku. Wpis był pytaniem do fanów i miał skłonić ich do zostawiania komentarzy i reagowania.
Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych postów miała Galeria Posnania (4,4 tys. interakcji). Publikacja ta dotyczyła możliwości zabrania ze sobą na zakupy swojego pieska. Post uzyskał najwięcej komentarzy (3,2 tys.).
Na miejscu trzecim uplasował się wpis opublikowany przez Galerię Krakowską, który zdobył 3,1 tys. interakcji.
Największą liczbę polubień miały publikacje Galerii Kazimierz oraz Vitkac (oba po 1,2 tys. komentarzy). Najwięcej udostępnień zdobył post Galerii Kazimierz (81 share’ów).
Podsumowując, w sierpniu najlepiej radziły sobie Galeria Kazimierz, Posnania i Manufaktura. To właśnie te facebookowe profile zdobyły w badanym okresie najwięcej interakcji ze strony użytkowników. Najgorzej wypadli Sosnowiec Plaza (2,6 tys. interakcji), Galeria Katowicka (2,9 tys. interakcji) oraz Galeria Rondo Wiatraczna (3,1 tys. interakcji). Warto zauważyć, że pierwszy pod względem wielkości profil z zestawienia, Westfield Arkadia, którego profil ma 271 tys. obserwujących, znalazł się dopiero na 12. miejscu rankingu.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].