Jak na Facebooku w lipcu 2022 r. radziły sobie firmy produkujące słodycze? W badanym okresie ranking pod względem popularności i uzyskanych interakcji wygrała marka Goplana. Na miejscu drugim uplasowało się HARIBO Polska, zaś podium zamknął profil marki Grześki. Jak sytuacja przedstawiała się w przypadku pozostałych firm?
Ranking marek i producentów słodyczy na Facebooku. Goplana, HARIBO i Grześki znów na podium
W czołówce rankingu popularności marek i producentów słodyczy znalazły się profile Goplana, HARIBO Polska oraz Grześki. W minionym miesiącu liderem zestawienia była marka Grześki, która teraz spadła na miejsce 3. z wynikiem 2,2 tys. interakcji. HARIBO, czyli producent popularnych żelków, z wynikiem 3,2 tys. interakcji, znalazł się na miejscu 2. (skok z lokaty nr 3), zaś miejsce 1. tym razem należało do Goplany (3,5 tys. interakcji). Profil ten wspiął się na szczyt zestawienia z miejsca 2., które zajmował w ubiegłym miesiącu.
Swoje poprzednie lokaty zachowały marki Colian (miejsce 5.) oraz dr Gerard (miejsce 6.). Duży spadek w rankingu zaliczył profil TAGO, który spadł z lokaty 4. na 10. oraz E.Wedel, który z miejsca 7. spadł na miejsce 14. W zestawieniu pojawiły się niewidziane w minionym miesiącu marki: Familijne (lokata nr 4) oraz ZPC Śnieżka (lokata nr 15).
W lipcu spadki liczby obserwujących na profilach firm produkujących słodycze nie były już tak drastyczne jak w minionych miesiącach. Najwięcej fanów straciła marka Lindt (-2,3 tys.), E.Wedel (-306), Grześki (-234) oraz HARIBO Polska (-137). Liczba obserwujących zmalała też na profilach dr Gerard (-41), Terravita Czekolada (-7) i Wawel (-3).
W badanym okresie najaktywniejszymi profilami były Terravita i ZPC Śnieżka. Obie marki w ciągu miesiąca umieściły po 15 postów. Dość aktywne były również strony Lind (12 wpisów) oraz Szydłowianka Śliwka w Czekoladzie (11 publikacji). Najmniej postów umieściły na swoich profilach Grześki oraz E.Wedel – obie firmy dodały po 2 wpisy.
Marki i producenci słodyczy na Facebooku w lipcu 2022 r. Najpopularniejsze posty
Najpopularniejszym wpisem na Facebooku w przypadku producentów słodyczy był ten autorstwa firmy Familijne. Miał on 1,3 tys. interakcji i był konkursem. Miejsce 2. należało ex aequo do marek Grześki, HARIBO Polska i Colian. Wszystkie trzy posty tych firm uzyskały po 1,2 tys. interakcji. Post Grześków przedstawiał zabawną grafikę, która miała na celu angażowanie internautów do reagowania, publikacja HARIBO Polska był konkursem, zaś wpis marki Colian informował o zbiórce na rzecz chorej na SMA dziewczynki. Na miejscu trzecim zestawienia top postów marek i producentów słodyczy na Facebooku znalazł się wpis umieszczony na profilu HARIBO Polska (1,1 tys. interakcji). Był to post reklamujący jeden z produktów marki.
W lipcu najwięcej like’ów zdobyła publikacja marki HARIBO Polska (827), najwięcej komentarzy miał wpis firmy Familijne (903), zaś najwięcej udostępnień zdobyła publikacja marki Colian (826). Ranking najpopularniejszych wpisów, podobnie jak w czerwcu, zdominowała Goplana. Na 13 najbardziej zauważalnych wpisów 5 należało właśnie do niej.
Podsumowując, w lipcowym zestawieniu w pierwszej trójce utrzymały się wszystkie trzy profile, ktore zajmowały podium w czerwcu. Pozostałe miejsca uległy znacznemu przetasowaniu. Dość mocno zaskoczyły profile marek TAGO oraz E.Wedel – te dwie strony zaliczyły bowiem w bieżącym rankingu duży spadek (TAGO z miejsca 4. na 10., zaś E.Wedel z 7. na 14.).
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat naszego badania, zachęcamy do skorzystania z jego wersji premium. Znajdują się tam informacje dot. sentymentu użytkowników do poszczególnych marek, zasięgów postów i kanałów, wartości ekwiwalentu marketingowego oraz jakościową ocenę komunikacji dokonaną przez naszych analityków. Ranking obejmuje jedynie najpopularniejsze profile. Liczba monitorowanych profili może być większa niż w przedstawionym zestawieniu. W sprawie dostępu do części premium prosimy o kontakt na [email protected].